|
|
|
|---|---|
| Någon som monterat dragkrok på E61, det verkar som om man bör ha BMWs kabelsats, stämmer det? Andra erfarenheter? Jag köpte bilen utan drag för att få ner förmåmsvärdet... | |
| Du måste ha först drag kittet, sedan kabelsats, därefter kontrollenhet och efter det BMW:s dator för att uppdatera mjukvaran. Tror det ligger på ca 20 000kr med montering. | |
|
Westfalia originaldrag (samma leverantör som BMW själva använder) finns snart att beställa på Autoexperten! Osäker på när Westfalia kan leverera... men maila mig på k.hansen@matab.se så kan jag kolla det på måndag, om det är intressant! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| 20000kr?, sjukt dyrt måste jag säga... | |
| På fars bil så eftermonterade dom för ca 8000 kr. Det var en E46.. | |
|
Det är inte Westfalias balkar och krok som är den dyra komponenten, det är alla BMW prylarna och att man måste uppgradera programvaran. Bara uppdateringen tar de ca 7000kr för. Det var ingen sådan på E46, där var det ungefär som att sätta drag på en Volvo 940. Det är ofta billigast att beställa drag mm på nybil, det kostar 8000kr att få det monterat från fabrik och då behöver man inte heller reg-besiktiga. Samma med satsen för avstängbar pass-aribag på E60/61. Kostar 800kr från fabrik, ca 3500 som eftermontering. Knepigt detta med tjänstebilar och options. När jag körde tjänstebil så fick jag någon av dem att lägga de eftermonterade delarna och vinterdäck på en separat faktura. Annars var det bara att göra Persson och co glad och betala sin skatt. |
|
| "Dealade" till mig mitt drag då jag köpte min lätt begagnade E60, fick betala 8600:- (samma som vid beställning av ny bil). Det tog en hel dag för dom att montera draget, så jag misstänker att den stora kostnaden ligger där... | |
|
Har hört att man vid en uppdatering av mjukvaran tar ca 2000 SEK (dvs betalt för två timmar)... Garantin på vår E60 går ut i april :-( Ser inte fram emot det! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.