|
|
|
|---|---|
| har en oringad m20b25 med pinnbultar i 12:9 kvalite från klracing och undrar nu hur hur många mn jag ska dra toppen?? | |
| ingen som vet ? | |
|
Vet inte dom du har köpt bultarna av? |
|
|
Tror inte att du skall dra hårdare än vad BMW verkstadshandboken säger. I vilket fall drog jag mina ARP till M20in 95nm. |
|
| det gör dom säker har inte frågat dom. enligt bmw handbok ska man vinkel dra. det är ingen smart ide med bultar som inte sträcker sig. då har man ingensomhälst koll på hur hårt man dragit toppen. vitsen med sträckbult är att de sträcker sig över en viss belastning , alltså kan man inte dra toppen mer än ett visst. skulle jag dra efter handoken nu så kanske gängorna följer med upp istället för att bulten sträcker sig | |
|
Om du inte kan fråga dom du köpt dom av så får du ju helt enkelt chansa, ingen annan kan ju veta hur hårt du ska dra dom förutom tillverkan eller har jag fel? Varför inte fråga KL hur hårt du ska dra dom? Annars får du helt enkelt chansa! Vet att visa dragit sönder gängorna i blocket med sånna pinnbultar, varför inte använda riktiga ARP bultar som man vet fungerar? Varför chansa på grejer man inte vet funkar? MVH Patrik |
|
| alla är inte jorda av pengar... arp kostar 3000 per sats om jag inte har helt fel | |
| Nej dom kostar 2500:- men sak samma, ring eller maila KL da? Dom lär ju veta, slipper du vara fundersam om du drar rätt eller inte. | |
| Det handlar väll inte om att vara gjort av pengar, jag brukar kalla det prioritera saker som är viktiga. | |
| det har ni rätt i | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.