|
|
|
|---|---|
|
Min förardörr har glappat i gångjärnen länge, nyligen gick bussningen i dörren sönder pga att dörren stängs snett helatiden. Med ny bussning går dörren att stänga, nästan iallafall. Vad ska man göra åt den glappande dörren, BMW säger att man måste svetsa på nya gångjärn, verkar helsjukt. Mina gånjärn, det övre och det undre skiljer sig. (Det sitter en genomgående pinne som håller ihop de båda delarna av varje gångjärn. Varje gångjärn består ju av 2 delar, en sittandes i dörren och en nedanför A-stolpen och dessa hålls fast med denna pinne.) Pinnen på det översta gångjärnet verkar ha sjunkit ner/eller saknar något jämfört med den som sitter på det understa gångjärnet. Jag tror mest på att någonting saknas (då jag försökt slagit upp den utan resultat), på den undre verkar det sitta en överdel på pinnen som är nedslagen för att allt ska hållas på plats liksom och inte glappa, eller hur är det, någon som vet??? | |
|
har bara varit med och bytt dom där sprintarna på en Opel...dörren blev som ny efter det, MEN det tog hela dagen för att byta dom. bäst att du far på en verkstad om du inte är kunnig själv, för det är ett j*vla bökande! |
|
|
hm, men var får man tag på dessa sprintar, enligt BMW går de inte att köpa separat utan man måste köpa hela gångjärnen och svetsa dit dem? Åt vilket håll hamrar man dem? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.