AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.047

Är jag för optimistisk i min jakt på 323i E46..?

Hej Hej,

Är på jakt efter en ny bil.. Min V40 2.0T är för tråkig.. :-)

Letar efter en svensksåld 323'a i bra skick (Sedan eller Ci). Årsmodell 99-00. Max 13.000 mil. Jag har ungefär 110.000:- att röra mig med. Har kollar runt lite på blocket och det finns 323'or sedan som passar in men tyvärr är dom inte svensksålda. Är jag helt enkelt för optimistik och måste spara nån månad till..?

Tack på förhand

//j
Köp en 328 istället då!!!
Länk
Länk
Länk
Länk
Garanterat prutmån på dessa också...

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Finns inga Sv-sålda 323i E46 Sedan, så det är inte konstigt att du inte hittar någon.

Mvh Stephan
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
bättre åka ner och hämta en sådan i tyskland om du nu vill ha en sådan! Vad är det för fel på import? Kollar man noga efter fakta om bilen borde man få veta det man vill.

MvH Bmw 4-ever
323 såldes bara som coupe och cab i sverige....
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Jag håller med, köp en 328i! Men 323i är också en väldigt bra bil men har du råd med lite högre försäkring och marginellt högre bränsleförbrukning än 323i så är ju 328:an en riktigt bra val!
Tack för alla svar... Hahaa.. inte undra på att jag aldrig hittar nån 323'a sedan SV såld då :-)

Den där första 328:an såg ju riktigt intressant ut..! Enda andledningen varför jag ville ha en 323'a sv såld är att min försäkring hos aktsam skulle bli riktigt låg.. lägre än vad jag har på min V40 2.0T 2001.. Har haft en importerad förr och det fungerade ju bra..
Har kollat runt lite mer på blocket mm.. Även kollat runt bland försäkringsbolagen.. Har bestämt mig för att jag ska satsa på en 328'a..
Låter som ett vettigt val. Lycka till med letandet!

Mvh Johan
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Tänk på att du inte får försäkra en 328a hos aktsam däremot en 325.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.