AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.047

Försäkringsskada nybil..?

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
fick min 4 mån gamla Fabia RS påkörd idag :( stod vid övergångsställe när en gubbe en 9-5a kör på mig bakifrån. (dvs. han har hela skulden till olyckan)
stötfångaren bak lossnade på ena sidan och de blev stora repor/skav i den.. inte så farligt men verkar som om dörrspringorna bak är ojämna samt stötfångarens infästning flyttad..
Någon som har erfarenhet från liknande händelse med nyare bil?
kan jag räkna med att dom löser den? inte så kul att åka runt i en nästan ny bil som är krocklagad :( och vill absolut inte åka runt en 06a som är sned...

BMW CS #5139
Tyvärr kan du glömma inlösen.... Mycket möjligt att den blivit ramsne men det är inte dyrt att sätta upp bilen i bänk. Ny stötis o lite ny lack kostar inte heller mycket men visst är det trist o få en nästan splirrans ny bil påkörd... Läste någon siffra att fs-bolagen lagar upp nyare bilar till 80% av bilens värde. Att bilen fortfarande skulle vara sne efter reparationen är inget du behöver oroa dig för... Försäkringsbolaget är ju skyldiga att låta reparera bilen tills den är i fullgott skick, dessutom är ju verkstäderna sugna på mer stålar (= mer reparationer) så de släpper inte ut någon halvfärdig bil till ägaren. De har ju ingen anledning o inte fixa till den till 100%.
Men se upp för VAG:s verkstäder, många har ju som bekant halv/heltaskigt rykte!
Lider med dig...

///
Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Själv har jag aldriv varit med om att en verkstad har gjort ett fullgott jobb. Efter 3:e backjobbet så brukar det se ok ut men aldrig som innan. Tyvärr så tar dom då in en från försäkringsbolaget som oftast godkänner jobbet även om man fortfarande hittar saker som inte är som innan.
Sist jag hade en skada så slutade det med att jag fick fixa delaran själv på en auktoriserad verkstad eftersom jag inte var nöjd med deras arbete efter 4 backjobb (detta gällde inte en bmw utan en saab verkstad). Visserligen fick jag betalt för delarna men det är ju skandal att man ska behöva fixa delarna själv på en auktoriserad verkstad föratt det ska bli bra.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Det jag egentligen skulle komma fram till är att känner du någon som jobbar på verkstad så är det nog större chans att det blir som du vill ha det även efter.

Inlösen kan du nog tyvärr glömma på en sådan ny bil med så små skador.
Det går ju inte till så att fb säger till verkstaden "laga, kosta vad det kostar vill". Då hade det säkert blivit bra, men istället sägs ju "laga, det får kosta max xxxxkr".

Jag har aldrig varit med en fullgod reparation från en plåtskada...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.