AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
999

Ngn som kollat på 325 -93 till salu här på börsen?

Ne
316
Neues
530d G30 2018
120d F20 2012
Hej undrar om ngn kollat på den på bilderna väldigt fina 325'a som finns till salu här på börsen.

Vet inte hur man länkar, men bilen ifråga står i piteå och är röd med 18's fälgar och enligt mig väldigt smakfullt stylad.

saken är den att den varit till salu väldigt länge, säkert ett halvår i olika annonser.

frågan är alltså om ngn varit och kollat på bilen?
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Länk

///Johan Länk
Bilen ser fin ut men att den varit till salu länge förvånar mig inte med det priset. Antar att säljaren vägrar inse att E36 genomgått flera stålbad sedan 2002 då 325 E36 -93 såldes för dessa priser.

Visserligen brukar bilarna i norrland vara lite dyrare än i resten av Sverige men spontant känns bilen minst 20kkr för dyr i utgångspris.
Som jämförelse sålde jag förra sommaren min sv-sålda 328 E36 uttagen 96.12 (mycket fint skick!) 17000mil för bara 2kkr mer än vad han begär. Och den var inte lättsåld!

Är man beredd på att lägga 50-60kkr på en E36 skall man sikta in sig på en 323 eller 328. Att därför lägga dessa pengar på en 325 -93 med 21kmil känns som en ganska dålig affär.
Ne
316
Neues
530d G30 2018
120d F20 2012
jo just den, att priset är högt håller jag med om, men är värdet verkligen 20k för högt, visst det är en 93'a, men väger inte de pengar som är utlagda in ngt?

Är inte ute efter en 325 e36, isf som du säger en 328, men ja är mer sugen på en 540 ;) Bara undrade av ren nyfikenhet
De pengar man lägger ut i efterhand på en bil som t ex styling sällan värdet på bilen. Att han efter såpass lång tid ännu inte fått bilen såld för det pris han begär är ett mycket starkt bevis på att detta stämmer :-)

Tw
160
Twalle
BmwM3 -94
Det var min bil det där. Jag hade den ute länge eftersom jag inte tog bort annonsen från autopower efter jag bestämde mig för att behålla den...nu är den såld iaf...

och det är med milen...ni måste ju förstå att en bil med 21k på mätaren kan vara lika fin/finare än en som gått 12K.

och att priset var 20k för högt....vilket skitsnack...ni kan ju inte mena att den var värd 39K? ni hade ju inte ens sett den...otroligt fin!

jag fick 52K för den..helt okej pris...59 är ju helt klart högt...men 52 tycker jag är helt klart rimligt för en bil i det skicket.

Kristoffer_L: varför ska man hellre satsa på en 323/328? prestandamäsigt är det ju inget märkbar skillnad (har kört massor olika 328 och man blir ju inte direkt imponerad av den extra hästen) mycket härligare motorkaraktär i 325.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Därför att 323i/328i har en nyare motorkonstruktion än den urgamla M50:in. Har själv ägt två 325:or, motorkaraktären är klart sportigare, men under 3500 varv så är bilen helt död, över 3750 rpm så händer det däremot grejer.

M52 (323i/328i och även 320i) lämnar ifrån sig bättre vrid på låga varv, hela registret är starkt. Särskilt 328:an, den är råstark redan vid låga varv, därför upplevs den inte märktbart snabbare än 325:an då den saknar kicken runt 3500 rpm.

I mina ögon är min 323:a en klart bättre bil än mina gamla 325:or, motorgången är mycket bättre, ekonomisk, sportig och stark. Ett jämnt drag över hela registret. Jag skulle föredra min M52:a alla dagar i veckan, men det är ju jag det. 0-100 km/h går lika fort med min 323i som en 325i. Fördelen är att jag kan köra på låga varv för att känna vridet och slipper således köra på höga varv, vilket bidrar till lägre förbrukning och mindre slitage.

Din bil var fin, jag minns den. Men priset var högt för en 325:a, dessutom saknade den sportstolar vilket jag har som krav. Men det är ju så att om någon fastnar för bilen och är beredd att punga ut 52 lappar så är ju det bra, man är dum om man inte försöker få så mkt som möjligt för sin bil. Men som sagt 325:or är gamla idag, priserna ligger runt 30-40k kronor, knappt. I extremfall runt 50k kronor, som ditt, för bilen var fin.

1996 så förbättrades rostskyddet och modellen genomgick en del modifieringar, vilket är ett argument för att köpa en 323i/328i före en 325i. Att M52 har en modernare motorkonstruktion är också ett starkt argument. Etc Etc.
Tw
160
Twalle
BmwM3 -94
MD: Att 328 har bättre vrid på låga varv är ju helt klart sant, men att den är råstark håller jag inte med om...och att du säger att du kan ligga på låga varv med din 323 för att "känna vridet" tycker jag är lite konstigt...en 325 är inte helt död under 3500 varv om man jämför med en 323...de är ganska likvärdiga. och den är mer ekonomisk ja... 0.05 l mindre/mil...känns ganska oviktigt.

det viktiga är att man hittar en fin bil, om det är en 323,325 el 328 spelar mindre roll då de är ganska likvärdiga i mina ögon. klart det finns skillnader...men det är ju inte...åå herregud vilken skillnad!!

mvh/Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.