AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
354

Chippning

¨Hero
Är det någon som har chippat sin 525i, blev det någon skillnad och vad kostade det ?. Det finns ju en box man kan sätta dit ICON nån som provat detta ?.
Den här länken gäller visserligen lite nyare motorer, men jag är av den uppfattningen att det inte blir någon "större" skillnad om man chippar en motor utan turbo. Men det beror ju på vilka förväntnignar/önskemål man har.

Länk

mvh
Berg

Rädda djurens mat - Bli Antivegan!
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Med Icon boxen, så har man möjlighet att programera om tändkurvan, på dom lite äldreinsputarna som inte annvänder motronic.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Kolla på www.itsfun.nu.
1500:- monterat och klart!
Jag har inte ännu men kommer innan sommaren.

fyrhjulsdrift är roligast!
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag har chippat min bil, en 525i 24V -91. Monterat och klart kostade det 3100kr inkl. insatssportfilter med tillhörande rengöringsvätska på BSR Sportsman.
Man märker skilland. Det är absolut ingen aha-uplevelse det är frågan om, men den känns lite, lite rappare över hela registret. Den svarar jämnare på gasen också, inte alls så stor strömbrytareffekt på gasen när man släppt upp och sedan går på igen. Tomgången har blivit ojämn, nu står den och frustar lite istället. Vidare är varvtalsstoppet flyttat från 6500varv/min till en bra bit efter 7000varv/min. Jag har dragit bilen till ca 7300 utan att möta spärren, tänker inte dra den högre heller. Detta är väl mest gjort för att nå 100km/h på tvåan och därmed kapa en "bra bit" på just den acc-tiden.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.