|
|
|
|---|---|
|
det har jag undrat över länge.. hette det så innan ordet coupé uppfanns? King of the road | |
|
Tjena ja det kan man undra... mvh |
|
|
E30,föregångaren fanns som 2 d sedan. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Exempelvis E30 med 2 dörrar är en sedan. Ordet Coupé (jmf kuperad svans på en hund)har ursprungsbetydelsen "kapad"... 2-dörrars med (mer) sluttande bakparti är enligt min def. en Coupé. //Niclas |
|
|
Asken: Jag tycker att det är tur att du inte har nån Saaboptik på 540'n.... mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
|
BErg: JA det skulle se fånigt ut med mig stående i SAABbutiken och be om ett uppdraderingskit till en -02:) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Sedan = B-stolpe Coupé = Utan B-stolpe |
|
|
Då finns det altså inga E36 Coupé... Vad skall vi kalla 2-dörrars E36:or då? //Niclas ;-) |
|
|
Är det inte så att BMW på sina coupéer har dörrar utan rutram?! www.malte-racing.com |
|
|
Jodå, men det finns B-stolpe oxå! Niclas |
|
|
Hmm...stämmer bra. Jag tänkte nog på 2d HT (Hard Top) |
|
|
Jag började bli orolig att jag behövde byta namn på min bil, vill ju så gärna ha en coupé ;-) Skämt åsido, det finns så många olika namn på samma sak beroende på var bilen är byggd... En "Coupé" i Europa kan vara en "Fastback" i USA och en "FHC" i UK (fixed head coupé)... //Niclas |
|
|
tack för alla svar.. :) King of the road |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.