|
|
|
|---|---|
|
Har trygg-hansa och en årspremie på 3950 kr / år lite dyrt tycker jag, bilen står på morsan med 32 skadefria år, och full bonus, farsan 540 -95 kostar ju bara 3000kr /år, vad tycker ni?? /Nicke | |
| Tycker det låter som ett bra pris. | |
| Låter som FB | |
|
Låter som extremt billig försäkring 3000/år för en 540.... för att få en lägre premie kan du försöka med den sedvanliga rundringningen varje år. /Simon |
|
|
Var glad! Jag har 7200 kr/år, bilen står på farsan, 18 skadefria år = full bonus. Länsf. /martin |
|
| Var glad att bilen står på din mor. När jag skulle försäkra min 525a som står på mig själv ville trygg hansa ha drygt 13000kr om året för den. | |
323E21terror |
Niklas jag tror nästan att du ljuger när du säger 3000kr/år för en 540...sjukligt billigt är det och anledning till varför 325an verkar vara så dyr är att flera snorgärsar har kört som galningar och blandat in dessa bilar i flera olyckor, premien beror ju långt ifrån bara på motorvolymen och antalet hästkrafter samt nybilspriset. En fråga hur många bor där föräkringspremierna är så låga??? min gissning skulle bli ca 1000inv och i en by i Norrland. farten är min drog |
|
Nja det är ju en mindre stad, men kommunen har 73 000 inv. Har även lite billigare för att farsan är med i svenska tandläkar förbundet, men vet inte hur mycket man tjänar på det. /Nicke |
|
|
Dyrt?? Jag betalar 5200kr/år...bor i ett samhälle me 20000 inv...tyckte de var rätt billigt. Mvh Marcus |
|
|
hehe jag kollade på Trygghansa dom skulle ha 52.000:- på en 535im -89 för helförs. om jag tog den på mig när jag kollade hade jag tagit körkort samma vecka... bara trafik kostade 12.000 , och bilen kostade 60.000 ibland blir man ju nervös ! =) |
|
|
Jag betalar ännu mindre, 2400 :- i helåret för helförsäkring, bor utanför Halmstad, bilen står på farsan, och det är LF. / Joppe |
|
|
Joppe! Hur är det möjligt? JAg betalar 4700helår hos LF bilen står på min mor. Bor i en liten ort. e din bil svensksåld? M.V.H TOmas |
|
|
Tycker det låter som ni har drömförsäkringar allihopa, nästan. Länsf i Västerås ville ha 24000 om året för min 325 -92'a... |
|
|
Jag betalar 760kr/månad.. Helförsäkring.. Hos LF. Bor i Uppsala. |
|
|
Låter som bra priser både två.,.... Paintball: BOr du i någon typ av ladugård eller? |
|
|
Öööh, nope! Bor ca 5 km från Uppsala city. I ett vanligt bostadsområde.. Har även eget garage.. Tråkigt att det ska vara så dyrt att försäkra bilen! |
|
|
Paintball: Kul att bo där du bor... farsan skulle ca 10ggr mer än vad du gör.... :)) |
|
|
325 -90 (e30) Tyskimport -99 betalar 4000 / år helförsäkring självrisk 2500 LF ville inte ha med den att göra pga den korta tid den varit i sverige... bilen står på min syrra som bor långt ut i ingenstans. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.