|
|
|
|---|---|
| som sagt | |
| Vad är det du vill se ? Menar du en orginalbussning eller en exentrisk !? | |
| en orginal... står i valet å knavel om jag ska köpa en orginal eller nått wäre... har iuf inte hittat nån wärre... men sen haded jag för mig att den i fram är det typ hål i då tänkte jag om man kanske kunnde fylla up dom i fram med rut lim för att få dom stabilare. | |
| Det skiljer så lite i pris, så jag skulle satsa på en Powerflexbussning, antingen centrisk, eller excentrisk om du vill ha lite mer caster ( alltså, att du flyttar fram framhjulen lite för väghållningens skull...). | |
|
Köp M3-bussningar. Från -89 och framåt. Dessa är excentriska (hur mycket vet jag dock inte) och gjutna i solitt gummi utan flexande hål. Har du inte centrerade tummar så kollar du min blogg under min profil och läser mitt inlägg där jag tar det lite kort hur du gör egna bussningar. :-) Förändringen blir som Bistec säger mer caster. Bättre stabililtet, bättre känsla i ratten. Man får även en mer tungstyrd framvagn, men det är marginellt. Geometrin i framvagnen gör att mer caster kommer att pressa ner innerhjulet mot marken i en kurva. Innehjulet lyfter vid sväng. Mer eller mindre synligt beroende på chassisättning. /Anton |
|
| nån som kan länka nån sida med nån bättre bussning?.... | |
|
Vad exakt vill du se och varför? Det blir enklare att länka till en bild då. Är utseendet på bussningen extra viktigt? /Anton |
|
|
nae bilden var mest för att få se ifall det var typ hålrum i bussningen,,, man brukar ju fylla silenblocken med något sort rut lim å tänkte då göra samma sak med länkarmsbussningen i fram,,, men nu är ju vell mer jakt på nån stanns där man kan köpa nåra wärre bussningar. |
|
|
BMW har som sagt bussningar till E30 M3 årsmodell -89 och framåt. Dom är solida utan hålrum och har den bättre placeringen av hålet (excentriskt). Att peta i lim i en standardbussning bör fungera utmärkt bra. /Anton |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.