|
|
|
|---|---|
|
Hej! Efter att åkt BMW nu i ett halvår så är jag sugen på en utan tak. Är denna värd sitt pris om den är i mycket fint skick? (hoppas länken fungerar) Länk //Dole. | |
|
För en fräsch ärlig E-46 cab med M-pkt tycker jag det var ok pris för att vara hos en handlare. Kan du få ner den under 200" sträcket så tror jag inte det är en så dålig affär. Synd att den saknar sportstolar dock. Vad tror ni andra? sw |
|
|
Har ingen uppfattning om prisbilden, men M-paketet är sannolikt eftermonterat, eftersom bilen mycket riktigt saknar sportstolar. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle: Det går alltså inte att få M-paketet utan sportstolar? //Dole. |
|
| Jag tycker att den är dyr.Jag tror att man kan få M-pkt utan sportstolar-den heter airodynamic-pkt har för mig att den kostade 5-6000:- | |
|
Så vitt jag vet så kunde man inte få bilen från fabrik med M-paket men utan sportstolar, men jag kan ha fel för mig! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Är inte förarstolens sidostöd lite väl slitet för de milen? /Martin Länk |
|
| Förarstolen är väl inte så farlig. Det jag tänker på är ratten, fanns den till årsmodell 2000? Om inte så kan man misstänka att det har skett en krockskada vilket lett till montering av ny ratt (p.g.a. airbag) och M-paket. Avfärdar den inte man kolla upp historiken. | |
|
Självklart är den i mycket bra skick, åtminstone lackmässigt.... Givetvis har de passat på o lacka allt som var buckligt/repigt när de lappade ihop bilen o slängde på det eftermonterade m-paketet... ;-) M-paket är EXTREMT ovanligt som original-option på 323 cab. Min teori om att det skulle vara eftermonterat stödjs dessutom av att de råkat lacka nedre delen av bakstöten, som skall vara olackad original. Dessutom ska det inte gå o köpa en E46 med M-sport II utan sportstolar. Provkör gärna en 323 cab innan du blir alldeles för exalterad över bilen.... En tjänstevikt på 1700kg och 170hk sätter sina spår.... /// Min BilBlogg & Slippa-bli-blåst-guiden: Länk |
|
|
En fråga bara.. Är ni säkra på att det inte gick att välja bort sportstolaran i M-sport II ? Varför man nu skulle vilja det... ;-) Till E39 kunde man ju välja bort sportstolarna om man vill på M-paketet.. Mvh Jimmy |
|
|
Fanns M-paket II att välja som option år 2000? Kom inte det senare? // Erik |
|
|
Tack för alla svar! Det enda är väl att åka och kika på den för att få sig en uppfattning. |
|
|
Många teorier växer i denna tråd :) Nej, m-sport paket går inte att få utan sportstolar. Inte heller utan svart innertak, m-knopp/m-steg osv. Jag tror knappast någon "råkat" lackera diffusorn bak, detta lär ha gjorts efter önskemål tillsammans med sargerna runt dimljusen. Bilen har äkta M3E46 speglar, vilket borgar för att den med högsta sannolikhet inte "snikkonverterats" Det gick inte att välja M-sport paket 2 på årsmodell 00. Och ja, den ratten gick att få from 00. Kika på Askens 330 som hasso provkör. Den är garanterat inte fullagad i Polen :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Wendtan: Lite OT.. I så fall är det unikt för E46 att inte kunna välja M-sport paket utan sportstolar.. På E39 gick det i alla fall.. Mvh Jimmy |
|
|
Jemej: De grundar sig säkert i att de finns 3 alternativ för stolar på E39, men bara 2 för E46. Dvs du skall kunna välja m-sport + komfortstolar om du tycker sport stolarna är för "extrema" Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ok, så borde det ju vara.. Mvh Jimmy |
|
|
Hej, Jag tycker priset är i dyraste laget. I somras var det en kille på Powerbörsen som fösökte sälja sin topazblå 323 Cab -00, visserligen utan eftermonterat M-kit fast med bilen hade sportstolar i läder och komfortpaket. Han begärde 199kkr och den verkade inte direkt lättsåld trots att det var mitt under cab-säsongen. |
|
| Jag tror också den måste ner en del i pris, fanns väldigt gått om 323cabbar för 199kkr i annonspris i somras, bilen är nu ett år äldre.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.