|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger, så undrar jag var det är för skilnad på optiken på en M3 och t.ex en 325 coupe? ,,sökte lite, med fick bara upp massa trådar om att folk använder ordet vid fel beskrivningar etc, men inte var det specifikt var/är. | |
|
Hej, M3-optik är ett ord som (jag tycker) missbrukas ganska friskt och ibland ser man i annonser att en bil har M3-optik fast det enda den har från M3´an är emblemet på bagageluckan ;-) Men i korthet kan man väl säga att front, bakspoiler, speglar, fälgar och lister är sådant som skiljer M3´an utvändigt från övriga 3´serien.. Mvh Jimmy |
|
|
Här ser du lite vad som skiljer.. Länk Länk Mvh Jimmy |
|
| Okej! Jag trodde optik var lampor etc. Men vad skiljer listerna på bilarna då? | |
|
Här har du bilder listerna.. Länk Länk Det finns M3´lister både med och utan "M3 emblemet" Mvh Jimmy |
|
|
Front, sidokjolar, bakspoiler, speglar och lister är det tror jag. Ska man ha en riktigt seriös M3-kopia så kan man byta sista ljuddämparen till M3, också inredningen då ;) Bilen: Länk |
|
|
Thorssa: Snygg bil och färg på din bil. |
|
|
Tack! Bilen: Länk |
|
|
Så det finns M-paket med och utan M.märken på sidolisterna? Mpower |
|
|
betan: Ja det stämmer. Jag har det t.ex. orginal på M3:an. Har inte ett enda M3 eller M märke på utsidan. "M-optik" så som den kunde beställas från BMW inkluderade inte M3 speglarna. Och det är helt ok och snyggt på alla E36. Har man även speglarna på en icke M3:a är det falsk marknadsföring. Jämförbart med att sätta på ett M3 märke:) |
|
|
Kan tilläga att det finns 2 varianter av frontspoiler dels den "äkta" M3 fronten + den som gick att få till M-paketet.. Ska se om jag hittar någon bild på den.. Mvh Jimmy |
|
| Den andra varianten med ribbor på tvären var också den som USA M3:orna hade orginal. | |
| Länk | |
|
Jemej: min har en liten svart läpp på front spoilern och små m-märken på sidolisterna samt M-3 speglar utöver den bilen på länken,samma stolar se det ut som!Är det ett utökat M-paket då?Utrustningslistan har jag på bilen och det är Msportpaket eller likanande på bilen från fabrik så inget hemma trixat :-) Mpower |
|
|
Ingen aning :-) Vet bara att "läppen" inte satt org monterad på M3 Limo 95-96 + att sidokjolarna hade lite annan utformning än dom som satt på Coupe´n men till 97´ så fick även sedanen Coupe´ kjolarna.. ILiveToRide: Är du säker på att USA M3´orna hade fronten med ribborna ? Tittade på ett par olika M3´or när vi var där i oktober och ingen av dom hade den fronten nämligen.. Kan ju IOFS vara utbytta men av dom 6-7 bilar jag tittade på så hade ingen av dom den i alla fall.. Mvh Jimmy |
|
|
Jemej:läppen kanske är eftermonterad då!? Jag är inte 100% på att sidokjolarna se lika ut som på bilden heller men väldigt likt är det,Jag ska få tag på en digitalkamera till våren och lägga upp lite bilder så kan du få syna bilen i galleriet,ha en bra dag! Mpower |
|
|
jamej: Nja, jag vette fasen. Har kollat ett gäng bilder nu, verkar vara fler som inte har det iaf :) Så jag tar tillbaka det. Men denna har bl.a. Länk Den gröna kompressormatade USA M3:an som någon här på forumet har/haft har väl också grillen med ribbor(?) |
|
|
Morrn.. Kan det vara så enkelt att US Limon hade den fronten ? IOM att den bilen du länkar till och den gröna båda är Limo´s.. betan: Ska bli kul att se bilderna !! Trevlig Helg ! //Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.