|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Enem säljer Raids rattar i Sverige men de var ju inte direkt billiga, en Raid Silberpfeil kostar 5400 + adapter. Kanske det blir den där M ratten ändå..... //Daniel |
|
| Fördelen med M-ratten är ju att det är original och den ser definitivt mycket bättre ut än standardratten.. Tror du kan slinka undan billigare med SIlperpfeil ifall du beställer direkt från Tyskand... | |
|
Det bir nog den där M ratten iaf verkar det som..... Silberpfeil ser schysst ut och skulle nog passa bra i bilen men till det priset satsar jag nog på orginalratten... //Daniel |
|
|
Länk //Hans |
|
|
Dagens tips! Länk Om den nu passar! |
|
|
Den säljes iofs utan airbag verkar det som........ |
|
| Och så får man ett h_vete att integrera multifunktionsknapparna på ratten om de ska ha nån funktionalitet alls.... | |
|
Han har väl inte knappfunktionerna i sin nuvarande ratt utan efterfrågade en mindre ratt helst M-ratt,men iaf,snygg är den! |
|
| Det var just exakt det jag pepåkade... | |
|
I vilket fall som helst kan han köpa den för 155euro + 20euro frakt/postförskott då säljaren är svensk,sen vad airbagen och övriga detaljer kostar vet jag ej men troligen inte mer totalt än vad andra exempel kostat här i inläggen tidigare. |
|
|
Har kollat upp vad själva airbagen kostar och den är inte direkt billig då den kostar runt 7500:-..... //Daniel |
|
|
Oops,tror inte du är intresserad då...... |
|
| Evotek: Varför skulle han va intresserad av den där ratten alls när det är en multifunktionsratt ? Man köper väl inte en ratt bara för att den är "billig" ? | |
|
citat "Orginalratten är ju stor som ett dasslock...." Det fanns faktiskt ett par E36/Z3 m-rattar till salu på Ebay.de kompletta med airbag,etc och priserna ganska hyfsade,att få multifunktionsknapparna att fungera är inte precis raketforskning....... |
|
|
Evotek: Du säger det. Då tycker jag du ska lyssna med BMW vad de skulle ta för en sådan konvertering så skulle du nog komma på andra tankar. OK det kostar inte lika mycket som att bygga en raket.... MEN .... |
|
|
Länk |
|
|
Highway star: Vad kostar det? // Pantzare |
|
| pantzare: Finns tidigare trådar om ämnet. Multifunktionsrattar har till o börja med en annan luftpåse. Sen krävs en hel del kabeldragningar. Har frågat min BMWhandlare om både konvertering till halvljusautomatik och konvertering till nyare multifinktionsratt. Denna gav inget pris men svarade med att det skulle kosta för mycket för att vara värt pengarna. Det är tidsödande arbete... | |
|
Drar igång den här tråden igen, håller fortfarande på att leta efter en M ratt. Har hittat ett par på eBay, men priset sticker alltid iväg på slutet och alla jag har sett har funnits utomlands. Passar t.ex. en ratt som har suttit i en engelsk bil, hittade en därifrån nämligen men vågade inte köpa den för den hade ett annat art.nr än de som jag har kollat på förut. Vad kan man räkna med att få ge egentligen? De som jag har kollat på har stuckit iväg upp till nästan 4000:- och det tycker jag är för mycket för en beggad ratt. Har satt ut annons både här på PowerBörsen och Zatzy men det verkar vara lögn i helvete att hitta en i Sverige som säljs komplett, och inga skrotar jag har vart i kontakt med vill sälja en komplett ratt heller... //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.