|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Riktigt snygg med 18" fälgar och Lazurblå lack. Fälgar och däck är nästa nya (25000:-) Import -99, välfylld servicebok, 18000 mil. Skicket är mycket bra. Utrustning: AC, Elhissar, Ellucka, Elspeglar, Färddator, GSM-tele, armstöd (grått tyg), delbart baksäte, fjärrlarm original, märkta rutor, vita blinkers runt om, sänkt = grym väghållning, cd-stereo m 6 högtalare, proffstonade sidorutor bak, bakgardin, avtagbar dragkrok, dimljus. Vad tror ni den är värd? (seriöst tack) //Daniel | |
| Kan kanske betinga et pris av ca 70-75kkr. | |
|
Kanske 60-65' i slutpris, den verkar vara i mycket bra skick och har hyfsat mycket utrustning även om farth och stolsvärme inte finns (brukar vara kinkigt är min erfarenhet). Miltalet är egentligen helt ok på en 9 år gammal bil...tyvärr finns det allt för många som det står 12-14000 mil på mätaren på...trist verkligen. Önskar dig lycka till med din försäljning! /Simon |
|
|
Simon!!! Vad du har hakat upp dig på milantalet,det finns faktiskt folk som jag tex som bara kör 6-700mil per år.Då tar det tid att skrapa ihop typ 18000mil En 8-10år gammal bil med 10000mil på mätaren behöver inte alltid vara fifflad med. Roger |
|
|
Håller med roger att det behöver inte vara skruvat för att mätaren står på 12000mil, Jag hade en 525 förut som jag hade i 4:a år och körde 5000mil under dom åren och då använde jag bilen dagligen.Jag kanske inte gjorde långkörningar så ofta men jag körde mycket med den. Likaså är det nu med M5:an den går bara halva året samt att vi har 2 bilar så jag använder ofta den andra bilen oxå och då blir det inte många mil. Om jag skulle sälja min bil nu när den precis gått in på 12000mil så skulle jag bli vansinnig om någon sa att jag har skruvat mätaren bara för att den har gått 12k. Man kan ju inte rå för att man inte kör som en försäljare.. Däremot så kan man undra om miltalet stämmer om bilen står hos en oseriös Importfirma och är sliten med dålig dokumentation. |
|
|
Roger, det jag menar är att det är osannolikt att man köper en bil 1993 för 300-350' SEK (beroende på utrustning) i dåtidens penningvärde och endast kör 1200-1300 mil/år i snitt, det är mycket osannolikt tycker, dock finns det naturligtvis de som gör det. Tror inte att jag är ensam om min åsikt med miltalen på en 9år gammal bil. /Simon |
|
|
För att återgå till ämnet... Jag har satt ut annonser med ett pris på 67.000:- och till min förvåning inte fått alls många svar. Vad beror det på? Jag kanske ska sänka priset och sälja den med 15" vinterdäck (de är väldigt fina men det blir en helt annat stuk på bilen med 18"). Tror ni den blir enklare att sälja för 59000:- med vinterdäcken? Vad tror ni man kan få för 18"arna? Det är Miela 1000 med Ventus Plus ZR 235 / 40 runt om och 6mm kvar på däcken. Modell dubbel 5 ekrade. //Daniel |
|
| Fälgarna får du 8-10' för skulle ja tro. | |
|
Ofta är det bättre att sälja alufälgarna separat. Det är svårt att få ut vad de är värda om man säljer dem tillsammans med bilen. Bilen ser fin ut, tycker nog du kan ha lite is i magen så får du nog vad du begär. Lycka till! /Henrik |
|
|
Halloj. Jag är på jakt efter just en sådan bil som du har, men som simon_en säger så vill jag ha en som gått runt max 15´, dom finns nog men är väldigt svåra att få tag i. Sen är det ju iofs en prisfråga och hur folk har behandlat bilen. Men min personliga åsikt är att har en bil gått 18´så är sannolikheten stor att den börjar jävlas med en, att dyra slitdetaljer blir fler och fler. Detta kanske inte stämmer med E34, men med min E30 så brakade helvetet löst mellan 16 och 18´000 mil. Det kan ev. tänkas att jag är intresserad av din bil när jag kommer tillbaka från semestern, är borta i 2 v. Sen blir det aktiv jakt på E34 m. vanos. helst under 15´ mil. :-) // HammarHaj |
|
|
Hammarhaj, mitt råd till dig, strirra dig inte blind på milen om du är ute efter en bra bil, se till helheten. /Simon |
|
|
Förhoppningsvis är den såld innom 2 veckor, men det vet man ju aldrig. Jag ser inget logiskt i resonemanget att en bil som gått just 15000 mil är bättre än en som gått lite längre och kör man mycket så är ju man uppe i 18000 mil på dryga året... Och vad jag har förstått så håller E34 mkt längre än E30 Personligen har jag aldrig trott på att sälja fälgarna separat, för jag skulle själv aldrig köpa en halvsnygg bil och sedan köpa svindyra fälgar. Utan jag skulle leta efter en med snygga fälgar och slippa det bekymret. Men nu börjar man ju fundera eftersom det har varit så lite respons. Men ny har jag annonserat ut den för 63' på tv4-text så den borde ju inte vara kvar länge till... //Daniel |
|
|
Nej, för det priset får du den nog såld. Jag måste nog lägga bort miltänkande, men som jag skrev förrut så hade jag strul med min E30... man har det kvar i huvudet.... Danneman = Har du kvar bilen om 2 veckor så kan du väl skicka ett mail så får vi se ifall det kan bli en affär. Ska du sälja den för 63´nu med fälgarna? Isf börjar det bli intressant. Hade du några bilder? // HammarHaj |
|
-:BeeMWe:- |
Tror jag vet vilken bil du menar, sen ser lite överstylad ut pga fälgarna. Du får säkert 60 papp av någon kille som nyss tagit körkort. |
|
Är du avundsjuk -:BeeMWe:- eller bara vaknat på fel sida? HammarHaj, Ja bilen är till salu för 63000:- med fälgarna så det är bara att slå till! För billigt? Ja, men behöver man pengar så... Köp bilen innan semestern så har du något att glädjas över, och semestern blir perfekt! //Daniel |
|
Nej ja gör en egen bedömning av bilen som resten av detta forum, d svar du får 'r till 99% vad de värderare på detta forum själv skulle betala. Egentligen ganska önödigt forum, det diffar många % mellan det minst och det högsta värderade per bil. 18" fälgar och "klistermärke" som solskydd brukar locka nblivna förare. Nyss hemkommen från fest så du går ursäkta ev stavfel. |
|
Klistermärket är borta sedan länge, jag gillar det inte heller. Enda stylingen är fälgarna, sänkning och vita blinkers, alltså precis som det ska vara. En snygg bil lockar förare i alla åldrar enligt min åsikt. //Daniel |
|
| Jag såg annonsen på blocket och jag tyckte bilen såg bra ut (förutom klistermärket då) men det var ju borttaget samt att man behöver ju inte hänga upp sig på det om det skulle sitta där för det går ju att ta bort. | |
Näe jag var nog lite mensig när jag skrev det, brukar aldrig se det positiva då :) |
|
Är du medveten om att det du skriver i din annons på blocket är delvis fel? 1993 hade enbart de V8 försedda bilarna samma front och huv som din bil har, dvs den med breda njurarna, så den är definitivt inte standard...ursäkta att jag är en sådan besserwisser ibland, men jag kan inte låta bli ;-) |
|
|
Nej det visste jag inte, trodde att fronten osv kom på alla bilarna i samband med Vanos... Någon annan som kan bekräfta? snyggt är det i alla fall =) //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.