|
|
|
|---|---|
Krister L |
De senaste sex veckorna har min ögonsten blivit utsatt för skadegörelse tre gånger! Inga inbrottsförsök utan "bara" skadegörelse (Djupa repor i lacken, hällt olja över bilen samt punkterade däck). Är det någon som kan rekommendera ett bra rörelselarm till min bil? (Inget orginallarm finns monterat). I annat fall kvarstår för mig att flytta... Tacksam för hjälp Hälsningar /Krister |
|
Har svårt att tänka mig att detta finns. Utanför bilen finns ju normalt alla möjliga ljud och att varna för enbart ljudet av lackskrap eller klunkande olja på billack låter lite väl hightech. Originallarm kommer med rörelselarm men detta är ju enbart i kupén, lite svårt att stoppa rörelser utanför bilen... :) Jag läste i och för sig ett inlägg om en kille som köpt ett larm som varnade med utvändig högtalare om någon kom 2 meter från bilen, men det var ju inte precis någon 120db signal. Dessutom kan det ju bli lätt irriterande om man bor inne i en stad. Bästa tipset är nog att göra upp med dina fiender istället!? |
|
Krister L |
Tyvärr (?) är det inte mig utan min bil de tycker illa om. Jag bor i ett område där det inte står så många nyare bilar. Så en silverfärgad BMW som oftast är nytvättad/vaxad med 17" Brilliant linefälgar är tydligen för mycket för någon... (vilket man även kan förstå av de ord som ristats på bilen) Men det är just det larm som du pratar om som jag efterlyser. Någon som har erfarenhet av sådant larm och vet någon bra återförsäljare? /Krister Krister L |
|
He he he... då vet jag något precis för dig :) Jag hade ett talande rörelse larm på min förra bil (Saab). Talande larm med microvågsdetektor som känner av rörelser runt bilen. Då någon kommer för nära säger den "Protected by security system, stand back" Vid låsning " System armed" Vid öppning "System disarmed" Funkar mycket bra och det går att ställa mycket högt. Känsligheten går oxå att ställa in. Detta är en modul du kopplar in på ett larm. Det finns även som komplet larm. Jag kommer inte riktigt ihåg om jag beskrev det tydligare på hemsidan: Länk Om du vill ha mer info så kan du kontakta mig:) Mvh Ingo E39 -97 med 19" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.