|
|
|
|---|---|
|
Finns en bmw m5 till salu på autopower. Har varit till salu länge och har haft 10 ägare samt enligt annons gått 7.500 mil. Höjer på ögonbrynen något eftersom inspektion II precis gjorts, vilket jag trodde görs först vid ca 10.000 mil. Bilen är svensksåld med reg.nr: HEG019. Är det någon som känner till bilen eller dess historia eller på något sätt varit i kontakt med den så vore jag hemskt tacksam för mer info. Mvh | |
|
Du kanske redan har tagit reda på denna info, men iaf. Tillverkad i november -98, tagen i trafik 14:e januari -99. De tre senaste ägarna har haft den ganska kort tid. Nuvarande är en man född -72 som har haft bilen sedan slutet av juli -05, föregående en kvinna född -63 som hade bilen mellan sista november -04 och juli -05 och dessförinnan ägde en man född -73 bilen från halva oktober -04 till sista november -04. För övrigt ska bilen besiktas senast sista januari, skatten betalas i februari och M5-emblemet på bakluckan sitter felplacerat. |
|
|
Prova att lägga in din fråga på M-forumet. Tror iofs att de flesta läser här också, men du kanske får mer svar där? Lycka till! |
|
|
P-Polly: serviceintervallerna ligger på ungefär 2500 liter bensin vilket gör att en M5 oftast får färre mil mellan servicetillfällena än en 525. 10.000 mil / 7500 liter = 1,33 l/mil låter väl ganska realistiskt. ___ //Ulf |
|
| 5 av dessa 10 ägare är bilfirmor...! | |
|
Eftersom jag äger bilen i dagsläget kan jag lite kort förklara bakgrunden. Bilen registrerades av Novation i Uppsala som direkt leasade ut bilen till ett företag i Sthlm. Han som brukade bilen i det företaget köpte därefter bilen privat genom en annan bilfirma. Bilen såldes därefter av honom till en kille utanför Gbg. Efter ett tag bytte dessa båda personer bil med varandra igen.. Därför kommer 1:a ägaren av bilen in i bilden igen. Återigen gjordes köpet genom en bilfirma. Bilen såldes senare till en kvinna i Gbg som sålde den vidare till mig. Lite kortfattat.. Därför är det egentligen "bara" 4 brukare av bilen under årens gång. Jag har själv pratat med personen som ägde bilen under den första tiden och det enda han hade problem med var Luftmassemätarna vilket inte är helt ovanligt. Jag har själv behövt byta dessa nyligen. Vill du har mer information är du välkommen att höra av dig till mig. ///Micke |
|
|
Glömde en sak.... Sitter M5-emblemet felplacerat?? Det har jag personligen aldrig tänkt på.. Hur ska det sitta? ///Micke |
|
|
mrz: Här har du info: Länk //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Oj, tänkte inte på att det var en M5 E39. Sorry :( //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.