AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
794

Ingen värme i kupén (e30 325)

_marcus_
Hejsan!

Har ett jobbigt problem, särskilt nu när det är så kallt. Står bilen stilla så kommer det jättego värme men sen när man börjar rulla o kommit upp i 90 o kört där en stund så kommer det svinkall luft. Tempmätarn står som den ska, rätt upp. Har testat följande:

*luftat systemet
*bytt termostat
*satt en pappskiva framför kylet

men inget hjälper....

Finns det något friskluftsspjäll som kan stå öppet nånstans?? tacksam för hjälp
_marcus_
problemet löst... hade växlat slangarna in i torpeden..
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Hur skulle slangarna sitta?

Jag har lite samma problem i min, provade att vända den elektriska pumpen vid torpeden men det hjälpte inte. Har bytt motor i bilen o har inte kvar originalslangarna, tänkte nog aldrig riktigt på hur de satt.
Vore tacksam om du kunde hjälpa till lite, för det är som sagt rätt surt o inte ha värme i bilen nu när det är så kallt...
_marcus_
kommer jag aldrig glömma nu... ganska enkelt att komma ihåg... slangen som kommer från toppen ska sitta på toppen av torpeden, alltså överst ;)
Pe
341
Peter_1982
328i Coupé -95
318i -89 (M42 140hk)
Hmm, och pumpen emellan? hur ska den sitta? Om du nu har någon...
Jag har jävulska problem med min värme. Systemet är luftat och pumpen tjuvkopplad och fungerande, men ändå ingen värme. Ibland ska tilläggas, nyss när jag var ute o sladdade fanns det värme minsann. Enda jag kan tänka är att den elektriska pumpen sitter fel o motverkar flödet från den andra pumpen. Fast jag har haft den åt bägge hållen utan större skillnad...
_marcus_
jag har ingen elektrisk pump..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.