|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har panik! Har en seriös köpare på min 735I. Startade bilen och skrapade rutorna åt honom. Stängde av den och det tog väl ca 30 minuter innan han kom. Då startar inte fanskapet! (HILFE!) Har haft den avställd ca en månad. Den har gjort så här en gång tidigare. Då var det bara att ta ut den och låta den gå fem-sex mil så var problemet borta... Vad kan det vara? Den går heller inte på alla cylindrarna vid minsta gaspådrag. Bilen är för övrigt i toppskick och jag kan lova att där stod jag med den största dumstruten i världen när den inte startade! | |
|
Servicebehov? Dvs byte av stift,rotor+fördelarlock..mm. Mvh Janne. |
|
|
Dåligt batteri? Dålig laddning? Slitna delar i tändsystemet? //Magnus |
|
|
Tackar och bugar för era snabba svar! Nytt batteri, tändstift max 1500 mil gamla... Rotor och fördelarlock kan jag tänka mig. MEN? Varför går den då som den ska efter en (1) rejäl långkörning? |
|
|
Tja...Jag hade liknande problem med min M535.a för några år sedan,då var medicinen nytt fördelarlock + rotor.. Dvs kunde gå bra en tid varefter den började misstända och gå dåligt eller rent utav inte alls startade emellanåt.. Mvh Janne. |
|
|
Jag hade samma problem med min 635:a. Rotorn och fördelarlocket var slut. Varje gång bilen hade stått still i några veckor gick den dåligt och vägrade starta när den var varm. Det släppte efter att man hade kört bilen ett tag. Jag gissar på att dte blir oxid på kontaktytorna i fördelaren och att oxiden försvinner när man har kört ett tag. Byt rotor och fördelare. /Anders |
|
|
Tack för alla svar! Då blir det att beställa från BMW imorrn... |
|
| Någon som har erfarenhet av biltemas rotor och fördelare? De har faktiskt fått in dessa till M30 motorn :) | |
|
Hade faktiskt glömt av att jag postat denna tråden... Tack för precis hjälp! Det var rotor och fördelarlock. Går som en dröm nu, jättebra avgasvärden på köpet och jämnare tomgång. Dock köpte spekulanten en annan bil dagen efter, surt för mig men jag förstår honom. Bara att annonsera igen... Bader; vet ej köpte original, men du får säkert svar snart. |
|
|
fukt i fördelaren |
|
|
Hej! Ingen erfarenhet av Biltemas lock o rotor, däremot Mekonomen´s grejer. Beru är märket, "tysk kvalitet" för ögat exakt lika orginalet, efter nogrann jämförelse med orginal bitarna så var den enda synliga skillnaden BMW loggan. Auto experten har också samma prylar. betydligt billigare pris än orginal. Kenneth |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.