AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.981

Bör jag tvätta bilen?

Sida 2 av 2
fyllecaj
ekan: "Hoppas du skojar med oss, har väl tvättat min bil säkert 30 ggr sen nov, polerat och vaxat har jag gjort 2 ggr, det är väl olika det här med att sköta sina bilar har jag märkt, fattar du inte hur mkt saltet fräter på bilen tydligen inte !!!!"

kallar du detta att idiotförklara? jag tycker inte det är tokigare än att pimpen tvättat sin bil 30 gånger på två månader han skojar ju med sig själv också det är väl lika knepigt att tvätta för ofta som för sällan
du fick väl goda råd
varför så humorlös o antiironisk han kanske menade det med glimten i ögat
det är inte konstigt att proffsen flyr detta forumet
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Fyllecaj: Varför ifrågasätta min humör och mitt sätt att vara antiironisk. Om jag bor i ett klimat som sällan får under -5 grader och det helt plötsligt blir -20 grader. Är det då konstigt att jag frågar om jag bör tvätta min bil eller avvakta de veckor/vecka det tar för vädret att bli varmare.

Vi pratar givetvis inte om att inte tvätta bilen någon gång mellan nov och maj. Förövrigt har min bil varit tvungen att stå ute till skillnad från innan då den stod i garaget (vilket jag förklarat ovan).

Varför ska mitt sätt att svara få "proffsen" att fly forumet, snarare tvärtom, jag ställer en fråga som jag gärna vill ha svar på det första som kommer är ett ironiskt menat inlägg (som jag enligt dig inte förstår), då är väl effekten snarare att "icke proffsen" som mig själva flyr då vi blir nedvärderade då vi inte har utbildning i bilvård.

Men tack för din reflektion.
fyllecaj
så kan det också vara
din ilskna reaktion är nog inte kul att få tillbaka när dom svarar
dom gör detta för att hjälpa till tror jag inte för att göra sig lustig över folk
jag är tacksam för alla svar jag kan få på mina frågor fast det inte har varit många
det viktiga var i alla fall att du fick svar av ett proffs
precis som du ville ha förutom ironin

bor du i södra sverige? i så fall har du väl inte tvättat bilen än så kallt som det har varit
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Börjar bli löjligt att diskutera, (då jag redan skrivit för pimpen vad jag ansåg var fel med hans inlägg ocvh han svarat och förhoppningsvis godtagit mitt resonemang, vilket jag visserligen inte vet), men då du drar upp det igen så.

Ilsken reaktion vet jag inte om det är tal om, jag ställer en fråga, det andra svaret jag får, vilket du citerat till, frågar om jag skämtar. Möjligtvis är inlägget ironiskt, jag vet inte, men bevisligen tolkade jag det inte så då. Alltså är det fel av mig, enligt ditt sätt att resonera, då jag svarar ilsket. Det är en intressant utgångspunkt, som jag över huvudtaget inte förstår.

Idag är det +4 grader, så sådär fruktansvärt kallt skulle jag inte vilja påstå att det är. Eller var det en ironiskt menad fråga?
fyllecaj
nej ekan nu är du på väg igen.. fäll in taggarna jag är ingen fiende

jag bor också i södra sverige och har haft en av de värsta vintrarna på många år med snö o riktig kyla till i förra veckan det är fortfarande minusgrader på nätterna
jag vet inte var du varit mellan ditt inlägg i jan och tills nu men det har inte varit lätt att tvätta någonting tills i förra veckan eller hur?
det var det jag menade

Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Jag har inga taggar utfällda någonstans men jag ser inte vart dina inlägg ska komma fram till. Vill du få mig att säga att jag injte tvättat bilen de senaste månaderna eler vad? För i så fall får jag väl dementera de ryktena direkt. Jag har nämligen tvättat bilen flertalet gånger detta året.

Annars kan du kanske säga vad du vill komma fram till, för det känns som detta börjar spåra ur.
fyllecaj
jag har själv inte haft så lätt att tvätta så jag försökte förklara vad det berott på för min del
har du tvättat flera gånger så förstår jag inte varför du frågar hur du ska göra
över huvud taget

men nu får det vara för mig
jag kan tydligen inte göra mig förstådd så det känns meningslöst att fortsätta
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Jag har tvättat flera gånger för jag fick svar på min fråga, som ställde i slutat av januari.

Jag får väl ursäkta i sådana fall men har inte uppfattat dina inlägg som att du ville hjälpa mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.