|
|
|
|---|---|
|
Ligger runt 600varv per minut på tomgången. När jag lägger i D eller R så måste jag höja varvet med fotgasen till ca 1000varv, annars dör bilfan. Ibland går det att stå på tomgången men sätter du på lyset så dör den, jag har fått den känslan att tomgången är för låg, men jag vet ju ej vad varvet skall vara. Han går skitbra inne i stan eller på landsväg. Känns verkligen som alla HK finns under huven. All hjälp uppskattas. Bilen är en 525 TDS automat och kombi -93. | |
|
Den är importerad va ?! BMW 4EVER |
|
|
Cinio58 Japp, 1996. Flink |
|
|
Cinio58 Har det någon betydelse? Flink |
|
| Tjuvluft ?, sprejja lite startgas runt insug å sånt, ändras tomg då har du ett fel ( prova det å hör av dig sen) | |
|
Ja för dom kör med fetare dieselblandning i Tyskland och när bilen sedan tankas i sverige så smörjer det inte tillräckligt så pump packningen torkar ut och behöver bytas .... polaren har de problemet med sin 525iA tds 93... men tror de kostar fläsk att byta ... inte säker dock ... MVH / Gustav BMW 4EVER |
|
|
conio58: Men han går ju hur bra som helst över 900-1000 varv/minut! Tycker att packningarna bör bli torra lite tidigare än 10år. Men vad vet jag, nybliven ägare av min första bmw så händer detta, SURT!!! Jag får väl lämna in den hos BMW i Nyköping på en felsökning. Det ända som skulle hjälpa var om man kunde höja varvet, men hittar ju ingenting om det och ingen vill ju svara på forumet ang höja tomgången. Tack för tips/hjälpen conio58. Flink |
|
|
Åk till närmaste BMW-verkstad, så kopplar dom på datorn och höjer tomgången. Höjde min till 850rpm, mest för att min gamla insprutningspump var utsliten, med pendlande tomgång. Sen funkade det ett tag igen. Samtidigt som dom är uppkopplade mot DDE:n kan man höja några bränsleparametrar till max, det blir inte så stor skillnad men jag tyckte min blev lite piggare i allafall. Hoppas du får det att fungera, så det inte är något allvaligare. Mvh. Oskar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.