|
|
|
|---|---|
|
Funderar på 17 tums fälgar till min 323ti E36 som idag rullar på 16 tums orginalfälgar med 225-50. (ET okänt) Har läst på forumet att hjulhusen är mindre bak på compact än sedan/coupé.... stämmer det? om jag ska ha 205-50-17 eller 225-45-17 vid hur högt ET blir det då problem...? Ska sägas att jag väl igentligen vill ha hyggligt lågt ET så hjulen fyller ut hyggligt till skärmkanten, men då jag kollar efter begagnade fälgar kan jag ju inte välja ET-måttet helt fritt... Vilket ET ser bäst ut om man har en 7,5 eller 7 tum bred 17 tums fälg... Har spanat in några 17 tums orginalfälgar från E46 330 coupe -02, är dom troligtvis 7,5 tum breda eller? /Jonas | |
|
Jag var nog lite otydlig i min frågeställning... Vilka ET-mått passar på min bil, och vilket ET borde jag ha för att det ska va så snyggt som möjligt? /Jonas |
|
|
Tjena, Kan tyvärr inte hjälpa dig med ET mått men däremot kan jag säga att 7 x 17" fälgar ska passa på din bil. Jag har själv kört med 225/45-17 däck till min compact och det har passat skitbra. Mvh Kristoffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.