|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har kollat runt lite på forumet men blir inte riktigt klok på vilket batteri jag ska köpa till min e39:a. Skulle starta bilen idag men det gick ej startmotorn bara klickade till(varit ganska kallt några nätter).Eftersom bilen snart är 6 år tycker jag det är lika bra att köpa ett nytt,troligtvis orginalbatteriet som sitter i nu.BMW vill ha ca 1490:- för ett nytt. Ska jag köpa där eller?Vad finns för alternativ? | |
|
Biltema... 495 spänn till min bil...kolla där www.biltema.se ...funkar helt ok.. DPH |
|
|
Köp inte biltemas batterier! ett tips bara, MVH |
|
|
varför??? ...har inga dåliga erfarenheter med dessa...än ialla fall... ...dock tacksam för upplysningar som jag missat.. DPH |
|
| Tycker 1490kr inte lät dyrt , jag har för mig att jag gav runt det för mitt Tudor Powerline. Har annars läst att Banner Bull Power skall vara bra enl tester. | |
|
Varför inte Biltema? Alla batterier tillverkas i stort sett på samma fabriker i Asien ändå... |
|
|
crille82 det jag menade... ..fast man kan ju klistra på något flashigt märke så blir det säkert bättre ;) DPH |
|
|
Skulle satsa på största som passar i hålet bak d.v.s ett batteri till en 530d och av välkänt märke t.ex. Tudors Techtronic som är mera anpassat för moderna elektronik-lastade bilar samt köpa en BRA laddare typ CTEK och underhållsladda med ca 6 veckors intervall ( såvida du inte kör MINST 1h sammanhängande varje dag) Biltemas batterier är ett kärt debatt ämne här... skulle själv INTE välja det, varför?? Biltema vägrar kategoriskt att ens ange ursprungsland på sina delar samt att kvaliteten är minst sagt varierande då man oftast köper spotpartier för att hålla nere priset Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag var på Micro bildelar å handlade ett 88Ah batteri. Tror inte jag får ner ett större under baksätet. Kostade 999kr. |
|
|
Hej, och tack för tippsen.Köper ett på BMW imorgon 90ah.Sen satsar jag på en c-tek laddare. /Whalle. |
|
|
Whalle Gör du helt rätt i! MVH |
|
|
Jag köpte Exide X-treme 90Ah till M5:an. Specialanpassat för bilar med mycket utrustning och således med extra bra djupurladdningsegenskaper. Har dock inte testat dessa egenskaper, och lär heller aldrig få göra det med tanke på att bilen endast skall användas till "finkörning" på sommaren = inga småsträckor och således inga påfrestningar för batteriet. Nu står den i vinterförvar med Ctek påkopplad. Bör vara förträffligt med detta batteri till exempelvis E39 som har stora problem med att (original)batteriet laddar ur vid "ogynnsam körprofil"! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
rsarits |
Beror ju mycket på hur man kör vilket batteri som skall köpas. Jag startar, åker 8 mil, stannar, sedan samma sak på eftermiddagen. Kör man som jag mest långpendling så duger biltema eller micro utmärkt, om man däremot ofta kör korta sträckor, så kanske det är bättre med dyrare batterier. Micro lämnar fö 3års garanti. Att tro att batterierna har samma innehåll bara för att de är tillverkade i samma land eller fabrik, det är bara dumt. |
| Kalle Hansen: Hur går ett sånt där riktigt bra batteri loss på? Har märkt att mitt batteri inte är i topp kondition och tänkte snart byta. Kör ofta 1 mil till skolan 1 mil hem, så rätt korta sträckor, så ett bra batteri är prioritering men det får ju inte kosta hur mkt som helst! | |
|
Jag ljög visst innan... självklart så är M5-batteriet på 100 Ah... MD, Kostnad: 1491,25:- inklusive moms på exempelvis Autoexperten! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Man tackar å bockar. | |
martinv8 |
Vilka skit bilar Dessa Tyskar bygger....att behöva underhållsladda en hyfsat ny bil....ojoj e d 2000-tal lr 1800tal?? Missnöjd BMW ägare. |
| martinv8, om du tycker att BMW är skitbilar så finns det ju alltid andra bilar att köpa... | |
martinv8 |
..jobbar du med kläder lr? måste man förklara in i detalj?? |
| Har aldrig behövt underhållsladda något batteri på någon av mina bilar. Har du ett bra batteri så är det bara att köra. Skall tilläggas att jag kör mest korta sträckor. Och 1400:- för ett batteri är alldeles för dyrt, kör till en batteridepå och säg vad du har för bil så har dom oftast samma batteri som BMW har fast utan BMW-loggan för mellan 500-800kr. Bara ett tips. | |
|
vansinne att betala 1400 kr för ett batteri när den finns som sagt för runt 6-700kr och fungerar kanon vet inte om ni har autoojanperä där nere men jag köpte tre batterier till mina dieslar för ca 650kr st för flera år sen och det har aldrig varit några problem att få igång dom trots 30minus grader det som är viktigt med ett batteri är hur mycket startström det kan leverera när du vrider på nyckeln inte om det kommer från bmw eller rusta eller biltema exempelvis kolla inte bara på ah utan på A ( Köldstartströmen ) istället enkel jämförelse mellan olika batterier men samma märke volt12 Ah 70 570A volt12 Ah 70 760A det finns olika batterier beroende på ändamål, gå in på ex så kan ni lära mer Länk "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.