|
|
|
|---|---|
|
Ja trippmätaren får ibland för sig att nu e de dags att "nolla",har sett det någon gång under körning att den har börjat om från noll hux flux, någon som har en aning om ev. fel? HBK | |
| jag har ibland problem med att den inte går och nolla! någon?! | |
Amethyst |
När du trycker in pinnen så ansluts två metallbleck till varandra, har du glapp el dålig kontakt där så uppstår era fel. Plocka isär instrummentet och se hur det ser ut. Mvh Kalle |
|
denna där serviceindikatorn...20 polig kontakt...då ska man väl brygga 7 och 19....men det funkar inte...nån som har några tips varför? DPH |
|
|
dd: Jag ha det problemet konstant på E32:an. Det fungerade att nolla en gång efter att den stått utan batterikablarna anslutna. Jag orkade inte forska mer i det, men det är kanske en sak att testa. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
| mitt problem kommer och går. | |
|
Slumpmässig nollställning = dåliga SI-kondensatorer Går ej att nollställa = trasig microbrytare bakom pinnen., Båda felen är rätt vanliga på E32 och E34, sök för det finns länkar om hur man lagar. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.