|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Men: 1:a maj är ju en röd dag! | |
|
Beppo: Jag tror en del långväga gäster tänker på att det är vanlig arbetsdag dagen efter, om jag tror mig förstå rätt. Dvs som om träffen legat på en söndag. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Fredrik - Den låg på en söndag förra året. /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Jag röstar på första maj enligt traditionerna. Speciellt eftersom jag lyckades flytta träffen i Halmstad till veckan efter första maj just pga brostugan... Men det är klart, blir det ingen uppslutning är det ju inte så roligt... /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
ViccoA: Jag vet att den låg på en söndag förra året, Hur många bilar var det som kom då? Jag tycker precis som du att vi siktar in oss på första maj, Om det inte bara blir vi två som står där så kör vi på det helt enkelt:) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| vart ligger brostugan??? | |
|
Jag lär dyka upp om vädret tillåter. Ser fram emot att träffa andra Z ägare med sina bilar, så man kan få lite inspiration. HerrRennen: Här ligger det: Länk mvh ///Andreas |
|
|
Andersson_CSI - Förra året var vi 10 Z3 och 4 Z4. Bilder finns här: Länk /// Viktor Mer mos till folket |
|
|
Brostugan ligger på vägen ut till Drottningholm, och jag kommer som vanligt :-) /PG |
|
|
Viktor: okej, Det låter i mina öron ganska bra:) Jag tycker att vi kör på 1 maj helt enkelt för denna träffen. Ska man flytta fram den en massa helger så ligger den istället nästan samtidigt som Mantorpsträffen och det blir inte bra. Förra årets träff, var det någon körning då eller enbart "häng" vid brostugan? /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Nä vi tog en tur runt ekerö Caspar var om jag inte minns fel kunnig i området. Vi tog en tur till vaxholm en gång också. Mvh PG |
|
|
pgr69: Så var det ja!;) har fått det berättat för mig tidigare men glömt bort. Då får vi se till att det blir en tur i år också! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
| Det är klart vi ska åka lite. Vi brukar ju åka ut och käka ngnstans och sen dra en sväng på lite krokvägar i karavan. | |
|
Jag röstar för en tur genom stan denna gång vi har ju fegat för det varje år pga demonstranterna men en tur till Djurgården/strandvägen/gamla stan/södermalm/Nynäsvägen/söderöver mot nynäshamn kanske. Dock är det ju lite svårt att hålla ihop en karavan genom staden men vi får ju fixa många korta stopp på vägen. Röd dag betyder ju inga vägtullar heller :-) /PG |
|
| Ja men 1 maj låter ju väldigt bra om det nu är röd dag och tullarna stängda, Försök att annonsera det i tidningar och lappa alla Z ni ser! Usch vad jag längtar, Blir ju nästan bland dom första åken för mig =) går i ide så länge.... | |
|
Ska vi genom stan så är ju en röd dag en fördel så slipper vi alla stanna utanför 7-eleven och betala trängselskatt. Men visst, från Brostugan, drottningholmsvägen in mot stan, Norrmälarstrand, ner i tunneln och upp på Sveavägen i kortege och sedan ut på landet och busa lite. (Jag menar ta en sväng!). Låter som en bra ide. Får bara hoppas att de har borstat vägarna så man slipper lacka om motorhuven. Z3MPOWER |
|
|
Japp då är det snart dags, om det fortfarande är aktuellt? Skulle ju vara väldigt trevligt att cruisa lite i stan med nån som känner till alla fina vägar! Tog för övrigt ut den idag på en premiär tur, mmm kommer inte ihåg att den var så underbar att köra! |
|
|
Jag plockade tillfälligt ut min 1:a April för att åka ner till Linköping och ta förarlicens. Var lite vågat då det snöade på fredag förmiddag, töade på eftermiddagen och var minusgrader på lördag morgon. Men å så fin den gick. Tog det lite lugnt ner till Linköping, körde mina varv och märkte att sommardäck är hårda i kyla även då det är kvalitetsdäck. Vägen hem gick dästå snabbare, då hade tempen krupit en bit över nollan och vägen torkat upp. I 220km/h låg den fortfarande som ett strykjärn, vilken kännsla, vilken bil, då var jag salig! Jag är på för 1:a Maj. Z3MPOWER |
|
|
z3mpower: Va va kul med licens blir det åka av på mantorp den 6maj då? =)... Ja jag väntade så länge jag bara kunde på att plocka ut den, men idag var det så pass bra väder (dock inte soligt) och torrt på vägarna. Så det blev på med skattemärket och gasa iväg. Ah 220km/h härliga farter med härliga bilar. Gick bara upp 190 km/h idag. Måste ju hålla tillbaka lite =) Jag blir alltid så galen när jag trycker in sport knappen. Kör som en dåre blir helt till mig =), därför kör jag inte med den intryckt jämt =D |
|
| Hur många hade tänkt att dyka upp till brostugan.. Blir det 1 maj eller ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.