|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har ett stort problem. Kollegan har skaffat en sketen Boxter och hävdar att han klår mig i allt. På bana är väl Porschen ett par snäpp värre, men på kurvig landsväg borde jag väl klå honom (det hänger ju mest på teknik). Hur kommer det att gå vid accelerationsövningar? 0-100? 100-200? Min bil är sänkt med Bilstein och har snart ett litet Qvarnis chip (samt den är blå). /foo | |
|
Synd det. Jag har för mig att svarta är snabbare... mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
|
Hej Foo Jag är hemskt ledsen men jag tror din 328 blir slagen på alla acc. tider samt väghållning, nu finns det ju olika motor alt. på boxstern men även den klenaste( 2,5 l som kom 97) tar dig, anledningen till att jag är ganska säker är att min förra bil var en boxster 97 204 hkr. som jag även körde på bana med mot b.l.a 328:or. |
|
|
Stefan: Bytte du bil hos Paulssons i Helsingborg? /foo |
|
|
Ja det gjorde jag Mattias, den röda Boxtern tillhörde mig i 8-9 månader. Känner du nya ägaren eller? |
|
|
Ställ bara upp på race med 3 passagerare i bilen och kräv att han har lika många så borde du ha en god chans ;-) Mats E BMWCS 3050 8 är mer än 6 ;) |
|
323E21terror |
Boxter 2.5 = 204hk, 240km/h, 0-100=6.9s 328iC-97 = 193hk, 236km/h, 0-100=7.3s Quwarnischippet ger ca + 15hk vilket lär ge din 328 likvärdig toppfart som Boxtern och förmodligen även liknande acceleration. Läste test angående superchips på en 95as 328 och enligt faktauppgifter så kapade man 0.3 sekunder vilket skulle ge din vagn en tid på 7.0 s från 0-100. Jag känner mig övertygad om att din chippade 328 kommer att köra jämnt med Boxtern i dessa två tester, men på bana är det ju en annan sak..då lär du komma till korta mot Boxterns exeptionella väghållning och så även bromsar. farten är min drog |
|
Stefan: min kollega var faktiskt nere och kikade på den, men bestämde sig för en annan. Jag är bara nöjd om han inte kör ifrån mig ;) Finns inget så irriterande än när någon segar sig ifrån en, sakta men bestämt. /foo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.