|
|
|
|---|---|
|
Farsan köpte den ny på Thylins bil i Skellefteå december -96. Dvs enägare bil av pensionär...Fullservad på BMW hela tiden+att han gjorde en extra oljeservice efter ca 200mil minns jag,efter påtryckningar av mig :) Ett par-tre bulor på trösklarna efter att han kört på något olämpligt ställe(för låg bil enligt honom :)) Ingen synlig rost vad jag vet.. Gått nu ca 14000mil. Manuell låda. Farthållare Multiratt Larm Dolt,avtagbart originaldrag. Aspensilvermetallic Lm-fälgar på sommardäck ,15'' original. V-däck på original fälg(svarta alu-fälgar) Ej Acc Ej taklucka Ej skinn Ej Cd...mm.mm :) Värde på marknaden nu till våren? Mvh Janne. | |
|
50 - 60 000 kr troligtvis. /Rickard |
|
| Håller med ovanstående men lutar nog närmare 60 om bilen ser snygg och "färsk" ut. Men ingen ACC och skinn kan göra den mycket svårsåld. En typisk bil att behålla, inte sälja. | |
|
Sålde en 523 -96 svensksåld med 8500 mil förra veckan och fick 87000 kr för den. Den hade inte heller skinn men dock klima. |
|
|
Tror att den bil utan Ac/klimatanläggning är mycket svårsåld 2006 och vågar knappt gissa på slutpriset...... 50" kanske.......? sw |
|
|
KVD värderar den bilen till 68-76000, du kan gå in på www.bilpriser.se och knappa in bilnummret och lite uppgifter, så får du ett värde. BMW CS #5206 |
|
Helga |
Jag har aldrig förstått varför skinnklädsel skall vara så viktigt. Har ägt bilar med skinn och ingen fördel alls. Jäkligt kallt på vintern och brännhett på sommaren. I varje fall om skinnet är svart. Och sedan de stackarna som måste sitta bak en kall vinterdag har inte det så gått i rumpan enär vad jag vet inte många bilar som som har elvärme i baksätet. Opel Omega -93 hade :-) Har hellre en bil med varm och mysig plyschklädsel. Och BMW har ju en enorm klass på sitt tyg enär man inte kan se om bilen gått 10 eller 25 tusen mil. På min gamla 535 med 43.0000 mil (plysch) syntes det knapp att förarstolen var sutten i. Passagerar och baksätet var helt som nytt. //Helga |
|
Cirka 50 000:- som slutpris. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Helga Ja smaken är som baken och jag skulle aldrig köpa en bil i dagsläget utan skinn efter att ha haft bilar både med och utan skinn. Kallt på vintern? Då drar man på rumpvärmen...... Varmt på sommaren? Ja kanske de första 5 minuterna innan Ac'n kylt ner sätena lagom. Däremot är det jäkligt mycket snyggare året om och höjer utseendet inredningsmässigt flera steg. Sen är det ju praktiskt att rengöra skinn också om man tex har ungar som sölar i sätena.......= ) Sen när det gäller Bmw så är min känsla att de flesta som köper Bmw är jäkligt kräsna med utrustning. Helst ska en bil ha pdc, lucka, navi/tv, skinn mm mm för att vara "skapligt" utrustad" i mångas ögon. I såna fall tror jag också att det är en stor nackdel att ha tyg istället för skinn även om det självklart finns en del fler som precis som du föredrar tyg. sw |
|
|
Ja...Gjorde som Christer sa,gick in på kvd...Bilpriser.se. Kryssade jag i "som sämst" så blev värdet från 50-58' i "uppskattat pris vid köp hos privatperson". När jag kryssade i "rätt",alltså hur historik/skick/utrustning är i verkligheten, så blev uppskattat värde 65-74'...Svårt att tro att man kan få ut det priset UTAN Acc... Men det var vad dem värderade den till iaf :) Mvh Janne. |
|
|
Janne, Ifall din far skall sälja bilen i Skellefteå och har historik på den sedan ny tror jag säkert du kan få ut iaf. 60.000. Kanske till och med någon tusenlapp över. Beg. är dyrare i Norrland och en bil med känd historik, fullservad och med en ägare skulle jag själv värdera upp helt klart i det läget. Man får extremt mkt bil för pengarna hursomhelst. Räcker ju att gå in på Blocket och se vad man faktiskt får för 60 lakan begagnat... Rent generellt så verkar dock inte folk värdera svensk-sålda, fullservade bilar med en enda ägare och oftast därigenom endast en enda brukare. Mina föräldrar bor också i just Skellefteå och farsan har precis bytt in sin 525i -01 med 8.700 mil på mätaren på Burlins mot en ny X3. 6:e raka BMWn, ägd från ny med full bok och vettig utrustning. Den typ av beg. bil jag själv skulle leta efter med den typ av ägarhistorik som finns även om priset blir lite högre än en importerad 3-4 ägare och servad enligt boken på en söndag... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.