AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
6.892

Problem med bilfirma/säljare i Göteborg

Sida 2 av 2
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Otto von Diesel, Nej..du har inte helt rätt.
Jag har flera vänner som sålt sina bilar genom att en handlare tar det som ett försäljningsuppdrag. Mest då dom slipper alla "löst folk" (som du använde fint =)) som ringer, finansmöjlighet samt att det är lättare för en firma att sälja dyrare bilar än privatpersonen.
De vänner som jag känner som sålt sina bilar så, är inte löst folk, fula människor osv...utan folk som vill ha hjälp av en bilfirma.
Sedan så får givetvis du tro vad du vill, jag ger bara min bild utav saken.
Nu var det ju inte personen som vänder sig till en "handlare" för ett fsguppdraf jag åsyftade, utan själa den sk handlaren som ofta gentemot kpare friskriver sig med motivering, det är inte min bil, gentemot säljaren säger, du din bil den kan jag bara ta såpass här mycket för (ljuger för övrigt ofta för bägge) Och gentemot skattemyndigheten har han inget som helst att göra med de bilar han säljer på annans uppdra. Inte ens på de importerade som han "valt" att inte förstå att han skulle redovisa in moms på. Det är handlare som kallar sig för annat än handlare som är skumma inte folk som säljer via dem.
hursomhelst så ville jag bara varna andra, jag är medveten om att jag inte kommer få nått men lite dålig reklam hoppas jag de ger iaf!
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Morrn..

Var det inte Ludwigsbilar som hängdes ut i "Insider" på TV3 ?

//Jimmy
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Nej. Det var XLNT-Cars m.fl.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt.
herregud inte dom namnen igen...dom har dykt upp i dom mest konstiga bilaffärer som funnits tror jag....
bara namnet AUTO-POWER....ja menar kan vi nte stämma dom för att skita ner vårt forum....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.