|
|
|
|---|---|
|
har en 525ix -94 som gick på tomgång och jag skulle åka iväg så tvärdog han!! motorn går runt tills batteri tar slut men inget händer, har kollat säkringar bränsle fyllt på ksprit men inget hjälper. har någon haft samma problem? jussi | |
|
Har du kollat bränsle-trycket presic så var det när soppa pumpen la av på min 320i den kunde stå på tomgång pang så dog den,, men jag lät den stå över natten sen tänkte jag titta över den dagen efter gick till mina kompisar där bilen stått över natten började kolla relän och sånt tänkte jag testar vrider på nyckeln pang så startade den bra tänkte jag för jag var på väg till morsan åkte iväg stannade för att handla lite saker kom ut vred på nyckeln brum brum stannade sen startade den inte mer än hur jag försökte och på den var det pumpen som gett upp... kolla om bränslet kommer fram till spridarna kolla soppafiltret usch sånt där är inget trevligt problem... får du igång den så skriv så får man höra vad som var fel Bimmer |
|
|
Jussi: Antagligen bränslepumpen, du satt förhoppningsvis inte och gasade när du försökte starta igen? I såna fall har den surat ner sig... Kolla att stiften får gnista också om du inte gjort det redan. Måste säga att din presentation var kul: "halvgalen finne vilse i norrland" =) Själv är jag bara en galen halvfinne... =) Mvh |
|
Gold |
"motorn går runt tills batteri tar slut men inget händer"... Snart vet jag nånting som inte vill gå runt längre :) ///M arcus |
|
nej jag gasade inte och tack för tipsen, har beställt ny bränslepump för min var heldöd! ström kom fram men inte ett enda andetag från den. din f...de pump må du .... :) skämt åsido, gnista finns men ingen soppa till spridarna men jag provar att byta så får vi se. återkommer tacksam för mer ideer, ha de // vilsna finnen i norrland jussi |
|
|
tisdag 24 januari: har bytt pump idag men inget händer??? kollade att koppla direktström till pumpen och då gick den minsann, alltså måste det vara nåt elfel på matningen till pumpen? men var sitter reläet och säkringen?? tacksam för snabbt svar // Finnen jussi |
|
|
JA du har vääl huvud boen med säkringar sen finns det ju flera behållare som det är relän i har du ingen bok till bilen Bimmer |
|
|
Jo jag har den vanliga instruktionsboken till bilen men där står inget om säkringarna och reläerna, översatt från tyska/importbil det sitter ju en säkringsdosa i motorrummet, en under baksätet men finns det mer? jussi |
|
|
Schema finns kanske här Länk Relät kan även sitta i lådan på hö sida i motorrum, skruva bort locket och kolla.Bild finns under "gör-det-själv, mekartips, reläplacering" + lite info i menyn till vä. FAF |
|
|
ska kolla det imorgon bitti, kan det vara databoxen i värsta fall? tack för alla tips jag provar dom eftersom de kommer.// jussi |
|
|
Aj ja det var ju skit .. nåja det är ju nåt relä i llafall hade det varit en e36 så har jag vetat å en gång men nu är det ju e34 har ju inte haft nått sådant problem på 530...så på e34 vet jag inte var det sitter ... ring på SUNDSTRÖMS i Kramfors i morgon dom kan säker hjälpa dig Bimmer |
|
|
Jag har faktiskt samma problem med min 525:a..Jag och tjejen var ute och åkte en sväng, lät bilen stå i 4 timmar sen gick vi ut och skulle starta den igen. Då var den stendöd..Gick runt på starten men den tände aldrig. Gick hur fint som helst innan ju..Nu har jag grejjat med bilen i ett par dar och blir inte klok på skiten..Men jag körde med startgas och då gick den igång men sen när gasen tog slut då dog han bara..Hur som helst måste det ju vara att den inte får bensin..Får beställa en pump så snart som helst tror jag..Fast bilen har varit avställd i 3 år så det kan ju vara massa relä som spökar också.. |
|
|
tja jag igen, har precis hämtat bilen på verkstaden, det stora felet på min BMW berodde på ett kabelbrott i härvan!! vi hittade ström fram till kabelhärvan men inte bakåt så det var bara att riva och byta ut. totalkostnad med verkstad och felsök = 1550 kr plus allt mitt eget arbete men nu vet ni om ni får samma sympton så kolla upp kabelhärvan. Tack för all hjälp och alla ideer finnen jussi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.