|
|
|
|---|---|
|
Toppackningen har förmodligen gått på min 520i -85a så den ska skrotas. Är dock nyfiken på varför det ryker så in i h-vete från avgaserna bara för det? Röken är vit-grå och bolmar ut så att hela bilen täcks i rök. Konstigt är dock att motorn inte går varm och inte har gjort det heller. Hade varit kul o veta varför det blir såhär så om nån vet så skriv här tack! =) | |
|
Det vita du ser är kylvatten som läcker ut i cylindrarna..... Hade samma problem på min Peugeot det rök ett tag efter bytet.. |
|
| jag hade en saab turbo förut som packningen var väck på, och det bolmade som s*tan på tomgången, men om man höll en 14-1500 varv så försvann röken, det tycker jag var märkligt.. | |
|
Som sagt, kylvattnet gör röken, särskilt glykolen som bildar "dimma" när den förbränns. Varvar du motorn så kan trycket i cylindrn göra att vattnet inte sugs in utan avgaser tryckt ut istället. |
|
| a just de... om man tänker efter för en gångs skull så... =P | |
|
Men varför går inte bilen varm då? Hade en 325a innan som gick varm men då var visserligen toppen sprucken. |
|
|
Det är inte alltid den går varm för att topplockspackningen är trasig .....så länge du har kylvatten och cirkulation så brukar det gå bra. Men det blir värre om man kör med det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.