|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som topic lyder! Är sugen på att köpa någon av ovanstående modeller... en ny fräsch BMW 330 eller en äldre M3... Vad tycker ni? Om man skall vara lite praktisk, är det då svårt att ha en M3? Vilka är de största skillnaderna? Skiljer driftskostnaden mycket? Sen undrar jag även vad M-chassi betyder på 330, sett det i flera annonser... | |
| m-chassi är ju andra dämpare tror ja..det ingår flera saker men vet itne exakt vad...om det är m-paket så är det allt det plus ett kjolpaket | |
| glömde att tillägga att 330 kom först 01 och inte 00...02 kom faceliften så om du bestämmer dig för 330 så satsa på en facelift.... | |
|
330 kom under modellåret 2000. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| men den såldes som 01...328 var ju toppmodellen under 00 | |
|
Nej, det finns 330 modellår 00. Exempel: Länk Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
"När man får chansen att lägga beslag på en riktig skönhet ett par dagar så måste man bara dela med sig av de intryck som en coupé kan ge. En mycket rikligt utrustad Orientblå 330CiA 01 som rullat 4.600 mil." det står ju att det är en 01!!! |
|
|
Ja men Hasso är yr. De är Askens gamla 330. Tro mig de är en 00:a. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Kika här: Länk Tror du mig inte nu ger jag upp :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| hehe ok ja ger mig ..har aldrig förr sett att det finns 330 00-årsmodell... har du fakta om vad m-chassit innehåller exakt | |
|
m-chassi och sportchassi är samma sak. de är gasdämpare och lägre fjädrar. Det spekuleras vilt i att de sitter andra länkarmar osv på m-sport bilar men det visar sig inte stämma. Reder ut det i nån gammal tråd där jag jämförde min 330 med en m-sport 330, Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det är rätt olika bilar, M3 E36 med 3,2-liters motorn (321Hk) är snudd på hysterisk jämfört med 330 (231Hk) som är tyngre och därför känns effekten mycket mindre. Som första bil är en M3 utan antispinn inte sådär jättelämplig om du aldrig haft en bil förut... Mvh |
|
|
Missförstå mig rätt nu =) M3 är relativt lättkörd (om man inte gasar på) men vänjer man sig vid 321Hk så är man fast! =) 330 är definitivt inte undermotoriserad men tyngden ligger den i fatet... |
|
|
När jag beställde min 330i (sommaren 2000) så hade informationen om den precis kommit till Sverige. Första besöket hos handlaren så pratade vi om en 328i, nästa besök någon vecka senare så hade informationen om 330i precis kommit. Jag beställde i augusti 2000, bilen byggdes i oktober och var modellår 01, det står t o m "MJ01" (modelljahr) i regbeviset. I länken till RealOEM.com ser det ut som om den började tillverkas redan -99, 330i/Ci kanske fanns som MJ00 i Tyskland? |
|
|
Jag hade satsat på en modernare 330 som lär vara mycket billigare att äga en E-36'a M3 även om den inte är lika snabb. sw |
|
|
Dali: Askens 330 är en svensksåld 330 MJ00. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack för alla svar! hehe även om årsmodellskriget inte var min avsikt! :) Kom gärna med mer sakliga synpunkter än om det finns en 00a eller inte. |
|
|
Man blir inte mer saklig än med den infon jag lagt fram. Om Hasso eller Asken läser i denna tråden kan de ju vara vänliga o bekräfta att så är fallet. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Menade mera att tråden handlar mest om det finns BMW 330 från 2000.... vilket jag inte är ett dugg intresserad av. Ditt inlägg var sakligt och informativt! Men är ute efte rmer såna och mindre "det finns ingen 00a" "jo det finns" :) |
|
| Jag skulle välja en 330 e46 framför en m3.e36(inget fel på m3-e36).Nyare bil och mer praktiskt verkar det som.Sen är den billigare i drift kostnader. | |
| hur som hellst så dkulle jag satsa på en faceliftad 330...den är snyggare än e46 pre-facelift och dem flesta felen som e46:an hade innan är fixade | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.