|
|
|
|---|---|
|
Hej Forumet, Jag läste i forumet på www.lazzat.nu att någon skulle uppgradera sina bromsar på en Alfa 75 genom att montera ett 4-kolvsok frånb Volvo 240 och skivor från en 328. Eftersom min bil har dessa skivorna monterade från fabrik så undrar jag om någon har erfarenhet av volvos 4-kolvsok och möjligheten att montera dessa på en BMW? Länk //Niclas | |
|
Ska du ha dom fram eller bak? Inlägget på Lazzat är lite mystiskt, han pratar om 2-kolvsok fram på Alfa 75. Tycker det låter mystiskt. Sen är bilden på bakskivan. Jag misstänker att han vill ha volvooken bak. Men det kanske du också vill? Du får helt enkelt mäta och se om de funkar, stämmer måtten är det inga problem. Vi som kör 02:or brukar byta oken fram till volvo fyrkolvs och 323i ventilerade skivor med gott resultat. /Anders C |
|
|
Jag är egentligen allmänt intresserad av en uppgradering av bromsarna utan att behöva betala 20-30kkr för delarna. Söker efter standarddelar från andra modeller/märken som passar utan alltför stora modifieringar. //niclas |
|
|
Om du ska uppgradera för att köra bana gissar jag att du klarar dig ganska bra med "race"-belägg och en bättre bromsolja. Annars kanske 5 serien eller 7 serien har ok som passar rätt på. Vet inte så mycket om "moderna" BMW. Lycka till /Anders C |
|
betriebsanleitung |
Finns det olika hårdheter på belägg BMW original? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.