|
|
|
|---|---|
|
Är som sugen på en 320 med e30 chassie.... Var å åkte en´320 e36 -92 häromdagen å tyckte den gick hyffsat. Är det stor motorskillnad mellan dem? asså mellan en e30 och en e36:a? äre ett bra köp? | |
| har haft min 320 e30 i 4 år nu. går jätte bra å fint, ingen raket men om man varvar lite så rör den hyffsat på sig. Har inte haft några problem med den förutom att jag fick byta bensinpumpen. men skulle hellre lägga lite pengar på en e36:a istället. det är en mycket modernare bil | |
| men motormässigt? äre stor skillnad? hur törstig e din? | |
| asså motormässigt mellan e30 och e36? hur många hk äre som skiljer? ska ha den som vinterbil å så...... | |
|
e36:ans 2litersmotor har 150 hk e30:ans 2litersmotor har 130 hk Kolla in modellguiden...där finns all info om varje bilmodell och motoralt. |
|
|
brukar ligga på 1,1-1,3 liter blandad körning, men det är mycket korta sträckor å så blir det en del fullgaspådrag. går att köra under litern om man verkligen tar det lugnt med gasen. Har aldrig kört en 320 e36:a, men hade en 325:a som jag körde förra vintern å den var väldigt bra som vinterbil. Hade antispinn i den vilket är väldigt skönt på vintern. Men om bilen endast skall brukas på vintern å inte behöva vara speciellt rädd om bilen är väl ändå e30 att föredra. mycket enklare att skruva med också, iaf jämfört med 325:an |
|
| för jag är väldigt sugen på en 320 e30...men äre en bra bil för pengarna? de e ju inte så dyra å sådära.... | |
| Köp E30! Roligare bil för en liten summa pengar får man inte. | |
| om du är sugen på e30 så köp!! finns väldigt fina till lågt pris. Kostar inget i försäkring å håller tamejf*n för allt. har varit med om mycket under mina 4 år. Vad jag vet så finns det inget typ fel på e30. som e36:an med sina spindelleder. | |
|
E30:ins spindelleder är inget vidare de heller. Får man byta vartannat år nästan. Det är väl den svagaste punkten. E30 är Tysklands svar på Sveriges Volvo 240 mer eller mindre. mvh |
|
|
Stavros: Kan enligt min erfarenhet säga att det då rakt inte är någon dålig kvalité på E30s spindelleder. Har haft bilen i 4 år. Aldrig bytt spindelleder. Min bror hade den 6 år före jag köpte den. Aldrig bytt spindelleder. Så på e30 verkar det vara kvalitet rakt igenom. Du kanske tänker på E36? |
|
| jag har inte hellr byt några spindelleder på min. däremot på e36:an va det bytt på båda sidor | |
|
Jo spindellederna är defacto en svag punkt på E30. Har bytt 3 spindelleder på min genom åren. Haft den i 5 år och 10000mil. Ja det kanske är normalt slitage?! Jag vet inte. Men spindellederna är en av de svagare punkterna på E30. I alla fall enligt mig. Möjligen är de väl än sämre på E36?! Det kan jag inte uttala mig om. mvh |
|
| men många säjer att de e så tragiskt slöa....som den jag åkte var ju en 320 -E36 å de e väll tage ut lite mera ur den....men äre stor skillnad (motormässigt) mellan dem? | |
|
skiljer 20 hk mellan e30 å e36 (320) vet dock inte hur mycket vikt som är till e36:an nackdel. 320 e36 gör 0-100 på 10s. 320 e30 gör 0-100 på 10,6s. så det är inte en stor skillnad på dem emellan. skulle tro att e36:an känns slöare för det är en tystare och modernare bil. |
|
|
Beror nog på vad man ska ha 320:in till. 0-100 racer i stan? Då upplevs de nog som rätt slöa. Men om du ska åka landsväg/motorväg så upplevs de nog som ganska snabba. Det är bara en teori. T o m 325:an känns lite "tung" i lägre farter. Men på landsväg/motorväg är den mycket kvick. mvh |
|
| 320 e30 är tragiskt slö..tyvärr. haft en själv. | |
| vad ska man ha för slit å släng bil som inte e allt för dyr som har bakhjulsdrift | |
|
skulle inte kalla den tragiskt slö. går jämnt mot tex golfar, audi a3 å andra motorsvagare bilar. Man köper en 320 för motorn. alltid trevlig med 6 cylindrar under huven. Tycker 320:n har ett överlägset pris mot 325:an. tycker den är väldigt övervärderad Gotner: ta å provkör en e30 å se om det är något att satsa på. om du ska ha bakhjulsdrift finns inte så många alternativ, möjligtvis en sur mercedes 200 eller liknande. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.