|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 318is e36 -92. Problemet är; bilen går bra när den är kall, men när den har kommit upp i temperatur (kört 1 mil ungifär) kan den bla börja rycka, dö, och tomgången är hög, ibland ingen alls.. Gasen kan också hänga sig. Vad kan detta vara för något?? Har du några förslag så hör av dig! Tack på förhand! Mvh Johan & Marika. P.S. Är akut, är i stort behov av bilen .. | |
|
Låter märkligt. I och med alla symptom börjar man ju undra om inte styrenheten har fått fnatt? Men annars brukar en dålig lambdasond orsaka fet bränsle/luftblandning, bilen drar mkt soppa och tomgången pendlar, svårstartad osv och felen uppträder när lambdan blir aktiv, då den blir varm. Det där med att gasen hänger sig har jag vart med om när en potentimeter var kass. Beskriv gärna lite mer . Annars känns det säkrast att rekommendera dig till ett besök hos BMW och låta dem koppla upp bilen mot data och se efter felmeddelanden. Brukar ofta ge svar om någon komponent är kass, vilket låter rimligt. Kostar ca 500 kr och tar inte lång tid. |
|
|
hej! Va schysst av dig att du svarade så snabbt. Det kanske kan vara det felet.. har hört mig lite för, och det är fler som säger att det kan vara det felet eller katalysatorn.. Kommer du du på nåt mer så får du jätte gärna höra av dig! Mvh Marika |
|
|
Jag hade liknande bekymmer med en mazda för ett par år sedan, Men då gick bilen stundvis bra för att sedan plötsligt gå riktigt illa! Som om 100hp av 130 hade gått o dött. Då var det tändkablarna som var felet. Tog en stund innan man hittade felet. Så är gamla kablar så finns det ju risk att det kan vara dem. Men att dem skulle reagera när bilen blir varm verkar lite konstigt. Lycka till |
|
| Min 325:a hade också problem med ryckningar och hög tomgång när motorn blev varm. Fick ett tips, som för mig lät jäkligt konstigt, att man skulle ta lös batteriet ett dygn...jag gjorde de och nu går bilen som en klocka. | |
| Kolla insugs "gummit" efter spricker. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.