AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.128

Någon som vet varför alla kontrollampor blinkar?

Ed
7
Edman
523iA Touring-99
Jag har aldrig haft problem tidigare att starta bilen. Även fast det ibland varit -30 grader har den alltid startat på första försöket. I natt har det varit -20 grader här och när jag försökte starta hände ingenting! Alla kontrollampor blinkade, och jag hörde hur det knäppte i relän och det surrade någonstans. Provade några gånger, sedan tog nog batteriet slut. Hörde förresten också en summersignal en gång. Ringde en kompis som hjälpte till med startkablar, för jag tänkte att batteriet kanske var dåligt. Men resultat blev detsamma, bara en massa blinkningar och knäppanden. Det verkar som om startmotorn inte ens försöker att komma igång. Är det någon som känner igen problemet?

ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
ibland går det inte ens att få igång bilen med startkablar om batteriet är för dåligt, enligt vissa här på forumet.
Sätt batteriet på en ordentlig laddning över natten.

Du har inte missat något med din startspärr till larmet?
Koppla bort batteriet i en halvtimme och prova sedan igen.

Annars kan det vara solenoiden i startmotorn som är dålig. Men din bil är ganska ny, så det borde funka.

Ed
7
Edman
523iA Touring-99
Det löste sig till slut. Det var batteriet som var slut. Men vi lyckades inte först att starta med starkablar. Fick sedan höra att man skulle låta batterierna vara anslutna med varandra c a 5 minuter, så att all elektronik hann "tanka" i sig, innan man provade att starta, då fungerade det p åen gång!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.