|
|
|
|---|---|
|
har noterat hur vissa kör med m3/m5 märken trots att dom kör med en motorsvagare variant. varför gör man det? måste ju kännas förjäkligt om man blir ifrånkörd sen av en ex 325i har även sett liknande på audibilar och volvo är det inte roligare att ha en motorsvagare symbol på sin bil och köra ifrån andra sen? gjorde det i somras på dieseln en kompis till mig hade köpt en mb 320i-03:a och visste inget om min diesel. vi rejsade från 0-200km/h tre gånger och varje gång blev han långt efter. sen när vi diskuterade trodde han att min var en 325:a med turbo. och när han fick veta att det var en diesel så sålde han sin bil två veckor senare. är det så att man lider av mindervärdeskomplex eller önskar man bara att man hade en m3/m5:a? "Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower" | |
|
Förbered dig på att ducka ... :-) Jag har deltagit i en tråd om var man ska placera M-märket när man ska dekaltrimma sin icke-M-bil ... det blev lite upprörda känslor här & där. Jag tyckte att märket inte skulle sitta där alls, om det inte funnits ett från fabrik. Anyway, dekaltrimning finns hos ägare till alla bilmärken. Jag förstår inte riktigt poängen med det; de som fattar vad märket innebär vet också att bilen är dekaltrimmad, de som inte fattar vad det innebär bryr sig inte ... :-/ |
|
| Det roligaste är när någon byfåne sätter M-märke på en sjuseriebil, då undrar man om dom verkligen vet vad dom håller på med | |
|
säkert därför man får höra så många volvoägare skryta med att de dragit den å den "m5:an" å "m3:an"...:) förstår inte alls meningen med att man vill få sin bil att verka snabbare än vad den är, tvärtom därmot är en annan sak!:) har själv ett 520-emblem på baklckan på min 535-turbo... |
|
kilroy |
Länk Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
Paap Reeder |
... som att ha en banan i fickan på diskot. Förr eller senare måste man upp till bevis ... Nicht so gut! MVH /// Paap R |
|
Paap, har du erfarenheter av banantricket eller? heheheee... :) |
|
|
helgonet: Jag håller med dig, tycker det är löjligt att sätta på M- eller modell-märke. Precis som du säger måste det ju vara roligare att sätta på märke om man nu tvunget ska byta. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
| Sätta på M-märke kan väl va OK om man har M-grejjer i eller på bilen. Sätta på ett M3 eller ett M5-märke på en icke M3 eller M5 är bara löjligt... | |
|
Highway Start: Personligen skulle jag inte göra det även om det kanske var så från fabrik. Varför ska man ha ett M-märke bara för att man kanske har en M-lack? Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Magnus18: Av motsvarande anledning. Varför skulle det INTE vara det ??? |
|
|
Highway Star: Därför att JAG tycker att det hör hemma på de "riktiga" M-bilarna, så som M3, M5 osv. Jag ser inte ner på något vis på dem som har det, men skulle inte själv ha/vilja ha det. Men naturligtvis är det en smaksak. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Magnus18: Så du vill ha ett M-märke på bakluckan utöver M3-märket på M3an ?? Är det vad du menar ? Eller vill du slopa M3, M5-märkena och ersätta dem med ett generellt M ?? |
|
|
Highway Star: Jag vill inte slopa M3/M5-märket till förmån för ett generellt M, utan jag menar att det är väl okej om man har en M3 eller M5 och sätta ett M där man vill ha det. Det är inget för mig, men det kan säkert bli snyggt med rätt placering. Men att fästa en massa M-märken på bilen för att man någon enstaka M-pryl känns för mig lite tramsigt och som mindervärdeskomplex. Sen vill jag påpeka att jag föredrar bilar utan påklistrade märken. Visst om jag hade köpt en nyare bil så hade inte gått och ryckt av märkena, det hade varit ganska tramsigt det också. Hade jag däremot beställt en ny så hade jag beställt utan märke, med undantag för M3/M5/M6. Svarade det på din fråga? Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
| Jodå och jag håller med om det mesta, det är inget för mig heller men jag kan acceptera att andra har det om de absolut vill det. Du glömde M-roadster och Coupé i din lista över M-bilar också ;). | |
|
Highway Star: Absolut ska folk få göra som de vill med sina bilar! Förlåt ;) Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Det finns ju de som tycker det är lika löjligt att dekaltrimma ner sin bil, och det tror jag ibland kan bero på att de som står där med sin M3-dekaltrimmade 320 blir grymt sura när de gick på nit mot en vad de trodde skulle vara en sketen 316. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.