|
|
|
|---|---|
|
Hallå jag har en 320i e36 och tänker byta motor till en M50B25 från en 325 e36. passar min låda direkt på ? måste kabelhärvan bytas eller är den lika på en 320/325, eller är det bara boxen som behöver bytas? något annat som måste bytas ut?lambda? tacksam för svar MVH/Fredrik | |
TobbeBMW |
Logiskt tänkande säger ju att har du möjlighet så plockar du så mycket som möjligt från 325an, alltså motor, låda, kabelhärva... Är den krockad eller så så plocka det du kan. Mindre saker som kan bli fel då. Plocka hellre för mycket delar än för lite, bättre då att t.ex stå där med en överbliven låda som du sedan kan sälja... du förstår vad jag menar... |
| jo precis men nu har ja inte riktigt den möjligheten, och det jag vill veta är vad som behövs, har sökt här på forumet men alla säger olika om vad som krävs så vore tacksam om det är nån som gjort detta förr som kan komentera! MVH/Fredrik | |
|
hej... har tänkt samma sak fast kanske nu mer inne på en 2.8. ja kolla med ett företag som sålde en massa motorer. här har du våran lilla mailkontakt! Hej Vi byter inte in 2,0 motorer då vi har mer än 10 i lager en renoverad motor kompl. pris 13.000:- men Du måste kolla om bilen styrs med Siemens eller Bosch !! ----- Original Message ----- From: <simon.sternegard@telia.com> To: <bmw-motorer@telia.com> Sent: Tuesday, May 23, 2006 10:10 PM Subject: Sv: Re: Ang. Motor bmw M50 & M51 det är en 93a det här.... ok men handlar du mycket med motorer och så? tänkte om du har glädje av min 2 liter som sitter i nu? går mycket fint o inget läck någon stans gått 17500 3 ägare innan mig? va tar du för en motor? mvh simon >----Ursprungligt meddelande---- >Från: bmw-motorer@telia.com >Datum: May 23, 2006 6:33:17 PM >Till: simon <simon.sternegard@telia.com> >Ärende: Re: Ang. Motor bmw M50 & M51 > >Hej Vilken årsmod. har bilen ? Det går bra att sätta en 325 motor kolla >bara om Du har siemenssystem till motorstyrningen >för då får Du byta oxå Lambasonden för att 325 finns bara med Bosch system >0737-316744 >----- Original Message ----- >From: "simon" <simon.sternegard@telia.com> >To: <bmw-motorer@telia.com> >Sent: Tuesday, May 23, 2006 12:08 PM >Subject: Ang. Motor bmw M50 & M51 > > > >hej... > >har en e36 320 som ja har tänkt att stoppa i en >2,5 motor i... men det e bara på planering än. >men va tar du för en motor me box osv? > >är det samma kabelstam i alla e36 så man inte >behöver byta mer än box o motor? för sen passar >la allt annat som växellåda fästen m.m.? > >mvh simon > >Annonsen finns på Länk >--------------------------------------------------------------------- >Brevet skickades via ett webb-formulär på www.blocket.se angående >din annons "Motor bmw M50 & M51". > >Personen som kontaktade dig känner alltså inte till din e-postadress >förrän du svarar på detta brev. Observera att vi inte kan veta >om avsändarens e-postadress (simon.sternegard@telia.com) är korrekt >angiven. > >Utskicket gjordes från ip-nummer 81.216.240.110 klockan 11:57:18 den 23/5 >2006 >Webbläsare som användes var: "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows >98)" >--------------------------------------------------------------------- >www.blocket.se | Sveriges största Köp & Sälj marknad > > |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.