|
|
|
|---|---|
|
Hej Har problem med min fläkt. Den gnisslar ibland (vid gaspådrag) och den går inte på 3 och 4:ans läge(säkringen brinner). Fick för mig att lagringarna till fläkten är slut och att fläkten går för trögt. Pratade även med lokala BMW-skruvarna och dom höll med. Nu undrar jag bara vart man får tag i en fläkt, och hur bökigt det är att byta? någon med erfarenhet? Sitter i en 318i -92, ingen ac eller liknande.. MVH / Johan | |
|
Kolla på bildelsbasen.se Jag tror att du kommer åt fläkten från motorutrymmet. Du får i så fall ta bort lite kablar och en plåt. Garanterat mycket änklare än att riva instrumentpanelen. På min är det i alla fall så. Det ser inte ut som att det skall gå men om man skruvar lite så ser man att det går. Så är det alltså på min, men jag tycker att BMW orde ha gjort likadant på e36. Du får kolla. |
|
|
På E30 gick det då himla enkelt, hade en 320 -84 förut. var ju bara att lossa plasten framför på torpedväggen och sen satt fläkten i ett clips. Hoppas på mer svar... |
|
Donk |
Jag har också problem med min fläkt! Jag har en 96:a med den "digitala" kliman där fläkten ger ifrån sig ett mekaniskt vinande ljud som ökar i takt med fläkthastigheten, kan vara ett lager som är slut i fläkten..?? Hörs mest vid tomgång men även i fart om man har fläkten på höga lägen. Lite orolig att den ska ge upp helt. Ljudet påminner när min CPU-fläkt till datorn började ge upp. Kollade upp på NFS vad en ny fläkt skulle kosta, bara fläkten kostade 210 euro att beställa från Tyskland! Någon som har nåt förslag på vad det kan vara för fel eller hur man byter fläkten på enklast sätt? Hoppas även jag på svar från någon kunnig! M.v.h. Andreas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.