|
|
|
|---|---|
|
Hej, Står i valet och kvalet mellan X5 3.0 och X5 4.4. Har läst en del på forumet om dessa två modeller och har fått mkt bra info inför mitt stundande köp. Nu undrar jag dock om begpriset kommer fortsätta dala för X5 4.4 gentemot begpriserna för 3.0 och om detta är en viktig fråga att ha i åtanke när man väljer motoralternativ? Jag lutar åt en 4.4 då jag älskade köregenskaperna på denna modell. Men man vill ju inte stå med brallerna nere om något år eller två då man antagligen kommer byta bil. MVH /PCG | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag vetesjutton vad jag ska råda dig till. min åsikt är att en 4,4 fortfarande kommer att vara dyrare än en 3,0, på samma sätt som 540 E34 är dyrare än alla andra E34 och 540 E39 är dyrare än andra E39. 4,4 ligger enligt min uppfattning 5 % över 3,0-priserna, eller 10-20000 kr i reda pengar. jag har kört 3,0 i ett år och 4,4 i ett år, och jag skulle absolut välja en 4,4 över en 3,0. den lilla motorn räcker till, och är kanske en deciliter billigare per mil, men körkänslan är HELT annorlunda i en 4,4. kraften, ljudet, känslan är mycket maffigare. sedan är oftast 4,4-orna bättre utrustade än motsvarande 3,0. fast jag är ju lite partisk, håller precis på att sälja min 4,4.... Länk mvh Johan |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
såg precis att en X5 4,4 såldes på KVD bilauktioner för 241000 kr. det visar på ett bättre andrahandsvärde än jag trodde, med tanke på att den var oxfordgrön. gröna bilar verkar ligga klart lägre än de mest populära färgerna silver och svart. den var bra utrustad, men inte överdådigt. lite lustigt är det att den såldes för så mycket, medan det finns en snarlik på blocket för 230' som inte verkar gå iväg. fast då är den pissgul metallic.... mvh Johan |
|
Håller med dig Johan, X5 4.4 är nog ett bättre val vad gäller utrustning samt motoralternativ. polaren har en 3.0 och har provkört min bil, nu ångrar han att han inte valde en 4.4. själv är jag väldigt nöjd med min x5 efter att ha kostat på den lite... |
|
| Har oxå stått i valet och kvalet....3,0 eller 4,4. Valet föll på en 4,4 -01, som jag hämtar den 18/3. Vilken underbar motor:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.