|
|
|
|---|---|
Jirar |
Råkade ut för en lite obehaglig grej igår, slog på stolsvärmen på förarplatsen där jag satt, efter ca 2-3 min så började det att lukta bränt, plötsligt så kände jag att det vart varmt som fan på vänster sida vid ryggen, tittar ner mot det hållet och ser att det nästan har blivit ett hål i lädret precis som att det skulle blivit ett hål i sätet som efter en cigarett. Stängde självklart av stolsvärmen på en gång, frågan är om någon annan råkat ut för detta? eller om nån kan veta vad det kan vara för något som hänt, jag vet inte om hela bilen hade börjat brinna om jag inte stängt av stolsvärmen. |
|
Kortslutning i värmemattan, den går att byta om man "trär av" klädseln. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Det skall väl gå på någon garanti på en så pass ny bil? Knappast ett normalt/vanligt fel. | |
Jirar |
Bilen har ju ingen nybilsgaranti kvar, men man får väl kolla om detta är något som BMW kan tänka sig ta som någon Goodwill. Erik W: ÄR detta ett vanligt fel eller??? kan inte minnas att jag läst om detta som något som händer ofta. |
|
Det förekommer på en del bilar, men inget som är speciellt för E39. Man ska aldrig sätta knäet i stolen, om du förstår vad jag menar, då riskera man att skada värmeelementen. Nu var det ju inte dynan i ditt fall, men det kan vara bra att känna till. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.