|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om det finns nån länk/sida där man kan lyssna på det underbara motorljudet från den raka 6:an?! //Fegge | |
| Finns film på nätet från iskörningen förra vintern, men tyvärr har film makaren lagt på musik och förstört allt :( | |
|
heh har en ljudfil på min. låter kasst om man jämför med verkligheten, för då låter den sinnesjukt grymt :) Länk |
|
| Fenriz> hmm låter mer som en volvo 240. Man hör jue aldrig det dära vassa bmwkaratären som jag vet att iaf min motor har :) | |
|
Isåkare: okej synd...man kan ju inte förstöra ett så fint ljud!! Fenriz: hehe jo de där lät inte riktigt, men nästan, lika fint som i verkligheten... Skicka in fler ljudfiler eller filmer där man hör de morriga ljudet!! |
|
| låter min som en 240? jo tjena. jag varva max 3500 på den filmen då motorn var kall. orka skicka in ljudfiler när ni ändå bara klagar | |
|
Fenriz> ut och gör lite på tomgång så den blir varm och vräk på med hela foten på en gång och varva igenom hela registret då blire kärleksljud som heter duga! Jag klagar inte jag anmärker och komenterar det är en skillnad. Sen använder jag mig av en kraft som i folkmun kallas > "ironi" det kan du se om du "läser mellan raderna" samt med min smilegubbe > :) som jag hade i mitt inlägg :) /Robin |
|
|
hehe. tyvärr är det enda möjligheten jag haft att spela in motorljudet på så jag kan inte göra nånting åt att jag inte kunde gasa på riktigt. men jag kan ju säga såhär att vid 4000 rpm och uppåt då ryter den så ini helvete :) riktigt vass på dom varvtalen. och på tomgången låter den väldigt likt en v8. men antagligen tror ni inte ett jota på vad jag säger. |
|
|
Inget illa menat, men den låter i ljudfilen som en 240 som går på 2 cyl. på tomgång och när man varvar (fast då med alla cylindrar! Beemer, a way of life. |
|
| Det går också bra med att lyssna på 320i och 323i!! | |
| som sagt är det omöjligt att få det att låta bra med en sunking mp3spelare vi hade och spelade in med | |
| på tal om ljud, tror ni finsmakare att man hör skillnad mellan 320,323 & 325 ?! ;) | |
|
Om inte ljudfilen va perfekt inspelad och man hör hela registret tydligt så hör man inte nån skillnad mellan modellerna... Även om ljudet va perfekt på ljudfilen/filmen så skulle de va svårt att avgöra... |
|
|
Är väll isåfall lite mer "dån" i ljudet av en större motor, nått som inte de mindre 2 litarna brukar ha lika mkt av. Men det är sånt man hör i verkligheten, och då får man vara bra skarp på motorljud dessutom. Beemer, a way of life. |
|
|
Jag tycker i alla fall bilen i ljudklippet lät underbart. Lät som den har rejält vass kamaxel och tunnväggigt avgassystem. Vill höra mer av den! Mvh Peter ___ E36 325i "CSL" E30 318i "VBE"- Vinterbil-ED |
|
| Men är det ingen som har lust att spela in ljudet från sin e30?!Bara en har vågat ställa upp än-så-länge;) (Fenriz) | |
| Hur får man in ljudklippet här då? ;) | |
| Barken: du kan antingen film bilen eller om du har en digitalkamera som har mikrofon eller en nyare mobil som har sådana funktioner , när du har gjort det så lägger du in det på datorn och sedan lägger upp den exempelvis Länk som Fenriz har gjort. Sen är det klart. | |
|
Putfile.com asså. M-power |
|
|
Min 325i med G-Power avgaskanon: Länk Länk Länk -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| PhobiE. Äntligen nån med lite smak :) Jo det stämmer sitter en vass kam i den och nåt avgassystem som iiinte är billigt :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.