AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.001

Byta trasigt bromsbelägg på garanti, går det?

He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Hej på er!
Jag har hört ett litet klonkande från höger fram, lite sporadiskt i en månad eller så. Idag hittade jag felet. Bromsbelägget på insidan av skivan har separerat från metallen....ligger bara och glider med.

Det blir till att ringa handlaren på måndag, och se vad de tycker, jag tänkte bara kolla om någon haft liknande erfarenheter? Är det rent av ett vanligt fel på e46/330/textar belägg?

Jag köpte bilen i början av november och då var den nyservad inspection 2. Så om de gjort den som de ska, så har de haft ner bromsarna då och borde då ha märkt om belägget var löst.

Sen dess hann bilen gå ca 300 mil innan jag hörde klonkandet första gången. De övriga beläggen är fina 5-6mm kvar så detta borde väl ändå räknas till fabrikationsfel? Inga stora pengarjag vet, men tja, -garantin har jag ju liksom redan betalat då jag köpte bilen av BMW:-)

luddlum
Verkar som fabrikationsfel på bromsbelägget. Kul å höra vad verkstaden säger om det.
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
De sa, sånt händer...köp nya:P
Nu var visserligen inte "min" säljare på plats men väl hans chef. Nästa gång jag träffar honom ska jag iaf påpeka att de definitivt inte haft isär och gymnastiserat bromsarna som de borde gjort vid den inspection2 de gjorde innan jag köpte bilen. De var gris-skitiga och satt rejält trögt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.