|
|
|
|---|---|
|
Har precis köpt min första BMW ... en 535 IA 91:a .. men det är nått fel med alddningen ... man måste gasa upp den till 3-4000 varv för att instrumenteringen ska börja lysa o batteriet ska ta ladd .... handlar detta om ett kasst laddningsrelä lr någonting annat .... uppskattar svar ... / Gustav BMW 4EVER | |
|
Hej det är troligt att det är räle eller generator... Börja leta där... MVH Grabber |
|
|
Generatorknas=byt! ¤¤¤¤¤¤¤¤¤IRON MAIDEN¤¤¤¤¤¤¤¤¤ |
|
|
Börja med det enkla, är remmen tillräckligt spänd? Funkar laddningslampan? (lyser med tändningen på) Är lampan trasig så byt den och ditt problem är säkert löst, orkar inte förklara varför ;-) (sök) Fixar det sig inte så byt laddningsregulatorn i generatorn innan du byter hela, kostar bara 100 kr på biltema. //Magnus |
|
|
Ja ,du får nog kolla ladd.reg.. Fick byta på min E34 -93 i julhelgen,fast kolla vilken generator du har.Min var en Valeo=dyrare och lite krångligare att byta på än t.ex Bosch och är det Valeo hittar du inget på Biltema.....! HBK |
|
|
spelar inte längre någon roll om lampan är hel eller trasig. sedan 1986(om jag minns rätt år) så monterades ett motstånd parallellt med lampan, för att bygga bort detta problem. |
|
|
Okay ..ska kolla upp märket på generatorn ... hoppas på Bosch ! BMW 4EVER |
|
|
Kolen är nog helt slut, bara till att byta regulator inte speciellt svårt eller dyrt(om det inte är släpringarna är slut, fast dom går å byta dom me). Vänta inte, inte kul med en heldöd bil ute i ingenstans en regnig söndag :) H Borken |
|
|
jag har precis hamnat i samma situation.. dock så verkar det inte som jag har en bosch-generator eftersom den reservel jag köpte till bosch inte alls verkar vara rätt.. har ett litet svart plastlock på baksidan, som sitter med två små skruv, å detta lock går inte att få bort med generatorn på plats.. gissar på en Valeo.. |
|
|
sitter plastlocket i riktning mot torpedväggen ? tror mitt plastlock redan är väck ... måste titta närmare på detta till helgen !! ... men generatorn veckar ju ge ut ström ... men men ... man kan inte va säker ... BMW 4EVER |
|
|
Är Valeo generatorer alltid mer "rundade" i formen ?! BMW 4EVER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.