AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.016

Någon som känner till denna 540 IAT -95:a?

Tjena,

Som rubriken lyder, reg nr är JEE 936. Import någonstans runt -99. Svart står det i vägverkets papper men ägaren säger att bilen är mörkblå... ca 21 000 mil på mätaren nu. Nån som har kikat på bilen?

Tacksam för snabba svar... Mvh Kimmen.
Den har precis bytt ägare, jag skrev in den i mitt register 051230, då var den inne på sin tredje ägare, byggd 9505 = EWS II startspärr, nackstödbak, passagerar-airbag som standard, är den Individual Nachtblau? Sa ägaren vad färgen hette? Standardfärgen Orientblå "mörkaste blåa" bör inte av någon klassas som svart.

Mvh Stephan
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Hej

Jag har varit och kikat på bilen.

Färgen är petrol mica metallic.

Annonsen stämmer väl inte riktigt överens med verkligheten tyvärr...

Den hade lite bucklor på några ställen,plastdetaljer i fronten saknades,sidolister delvis trasiga,ingen bakrutetorkare.

Bilen är inte " fullutrustad" ,den hade AC,inte klimatanläggning,ingen farthållare ,ingen ASC heller tror jag. Med "elstolar" menade säljaren eluppvärmda stolar. 16-tums-vinterdäcken var allt annat än nyköpta.

Han sa att han hade fått den i inbyte när han sålde en nyare 540.

Motorn lät bra och jag kände inga uppenbara problem med växellådan heller.

Servicebok saknas. Inredningen var det väl inget större fel på,det satt något kladd,tuggummi eller liknande i Sport-ekonomi-knappen på växellådan,så vi hade lite problem att få i sportläget.

Den gav ett lite sunkigt intryck tycker jag,plastdetaljer går ju alltid att köpa nya,och bucklor kan knackas ut ,men jag ville ändå inte ha den för 27000:-

MVH // Jörgen
Tack för de snabba svaren... Uppskattas verkligen.

Funderade ett tag på att köpa bilen som renoveringsobjekt och ha den som en andrabil att köra Hunden i mm mm... Men jag hade rätt ang mina misstankar. Fick dom där konstiga vibbarna direkt när jag pratade med ägaren, som förresten ljög som en häst travar... Kliman visste jag saknades(Fanns bara AC) men han hävdade att det var stora kliman ;( Sedan så var ratten rätt sliten upptill... Okej, inga problem med det men jag såg på en bild att listen på förardörren såg skum ut, och sen när jag frågade mer ingående om bilen så uppvisade säljaren ett mindre och mindre trevligt humör. Han påstod att han var tvungen att sälja bilen snabbt, t o m så snabbt som på några timmar igår kväll, Lördag. Han gick ner till 25 000:- men det kändes fel iaf så jag lät bli att titta på bilen ens...

Jörgen: Hur uppfattade du säljaren? Vart fanns bucklorna på bilen? Vilka lister saknades i fronten? Frågade du honom när en Insp 2 senast var gjord, eller när bilen ö h t servats senast? Du kanske inte har tid eller lust att svara på dessa frågor men jag vore tacksam om du kunde bistå med svar en gång till...

Stephan: Färgen är tydligen Petrol Mica Metallic, som Jörgen skrev och som jag misstänkte. Tack även för dina svar.

Mvh Kimmen.
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Hej igen

Hur jag uppfattade säljarna menar du, det var 2 st som kom ( 20 min försent ) och visade bilen,fick inte riktigt klart för mig vem som stod som ägare/säljare. Det verkade som om han/de hade fått en hel del samtal angående bilen, om inte jag köpte bilen bilen så skulle han ringa till en intressent i Östersund som i princip hade köpt den osedd.
Det ringde även en spekulant under provkörningen,och det hade varit någon "jobbig turk" och provkört bilen kvällen innan.

Bucklorna var på dörrarna har jag för mig. det saknades plast bredvid/innanför dimljusen.
Det saknades en stor bit av det yttersta lagret på ratten som du säger.
Förövrigt så fick han inte upp bakluckan heller,han sa att batteriet var slut i fjärrkontrollen..

Jag såg ganska fort att detta inte var bilen för mig så jag brydde mig inte om att ställa några ingående frågor angående servicehistoriken. Han hade ingen dokumentation alls och sa att han inte kunde garantera miltalet.

MVH // Jörgen

Okej... Där ser man. Jag tröttnade på säljarens "påtryckande" sätt och ställde några frågor om senaste Insp 2, Senaste service för övrigt, om man kunde få fler bilder innan man skulle åka 16 mil för att titta på bilen, och då fick jag tillbaks ett mail där han tyckte jag var dum i huvudet...

Så den bilen gick bort ganska fort.

Tack för svaret, mvh Kimmen.
Visa användare
172
M.P
728I -96 Alpineweiss
750iA -90 Diamantschwarz
525iM Touring -96 Petrol Mica
525iA -93 KROCKAD
Diamantschwarz
På mitt reg papper står det mörkblå.
Visa användare
172
M.P
728I -96 Alpineweiss
750iA -90 Diamantschwarz
525iM Touring -96 Petrol Mica
525iA -93 KROCKAD
Diamantschwarz
Petrolmica är en en svart basfärg som skiftar i blått och grönt.
Ba
1.367
Baader
BMWlös sen -08

ring och bjud 15 000! är motorn frisk är ju bara den värd 15 000, nästan
Visa användare
878
rodge
Bmw 745 e65
Finns bilen på annons någonstans?

//Roger
BmwCS #5251
Bilen är nog såld nu...

Den lär ju inte ha varit i toppskick iaf. Och med den attityd som säljaren hade så skulle jag inte ens gett 15 000:- för bilen.

mvh K.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.