|
|
|
|---|---|
| tog en tur med bilen för 2 dar sen och kopplingen var helt annorlunda, tog bara längst ner. det skrapade inte vid växlingar eller så, bara att den var helt slapp i det övre läget. idag var jag ute och kollade till den...ingen vätska alls i behållaren, vad ska jag göra? det är vanlig bromsvätska eller hur? tänkte fylla på och kolla vart det läker ut nånstans... | |
|
Bromsarna och kopplingen tar vätskan från samma behållare - med andra ord är det stor risk att du får bromsproblem....kör inte bilen innan du lagat felet! Det är "vanlig" bromsvätska i systemet Dot 4 eller 5.1 (INTE 5!). Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej Baader! 530i-93 har en separat behållare till kopplingen,vet själv,bytte nämligen vätskor i båda systemen för ett tag sedan,kolla läckage vid slavcylindern som sitter på kåpan på vänster sida,eller så har du läcka i huvudcylindern,sitter inne i kärran ovanför kopplingspedalen. |
|
| har köpt vätska nu å tänkte fylla på för att se vart det läker ut... ska bilen vara på då jag fyller på och "pumpar" | |
|
Hej igen! Nej, du behöver inte ha motorn igång,fyll i och pumpa,bra om du kan hissa upp bilen+en polare som kan kolla... Lycka till! P.B |
|
| tackar...provar imorrn och hör av mig med resultatet | |
| slangen till kopplingen sitter högre upp,så bromsarna påverkas inte när det finns gemensam behållare!!!! | |
|
Bra...då har vi det avklarat. |
|
|
På kopplingscylinder sitter det ett litet plaströr med slang som går upp till koppen, se till så att den inte har spruckit då heller du oljan rätt in i bilen och mattan suger upp olja. Har haft ett jädra jobb och få torr mattan plus en massa lacksläpp. /Micke. |
|
| Plaströret som är lite vinklat kostar på BMW 3:- | |
|
fyllde på idag med DOT 5.1, kopplingen blev bra igen, nivån hade inte sjunkit i behållaren när jag kollade efter lite körning... Undrar vart vätskan hade tagit vägen för nånstans måste den läkt ut... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.