AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.038

Hur byta låskistor 330Ci, GDS, DIY Guide?

Hej,

Är det någon som har bytt låskistor på E46 Coupé? Har hittat DIY guide på att demontera dörrsidan men resten då? Ska man ha rutan uppe eller nerhissad när man börjar? Behöver man koppla loss pluspolen på batteriet för airbagens skull? Nån som vet?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Menar du där du sticker i nyckeln i förardörren?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Airbagen behöver du inte oroa dig för då den stannar i dörren och inte sitter på dörrsidan. rutan skall vara uppe.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Erik W: Nej, det är mekanismen som öppnar låset när man trycker på lås upp knappen.
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
jag bytte min för nån månad sen..det eär inte lätt att få ut den måste jag säga...jag lät batteriet sitta inkopplat..det blir inga problem med airbag heller...du skall ha rutan uppe...lossa balken på ena sidan + lossa ena skruven till metallen som håller rutan så att du kan få ut låskistan, det e inte lätt men är man fast besluten så går det..annars har det inte varit några andra problem.
Ok, ska göra ett tappert försök. Tack för hjälpen.
Håller på just nu. Tajt är det. Ska lossa balken nu.
Nu har jag fått ut den ena gamla kistan. Återstår att få in den nya oskadd... På vilket sättt var du hjälpt av att lossa metallen som håller rutan beni1979? Den går ju bara att trycka inåt och inte röra i sidled.
Skulle nog behöva byta på passagerarsidan jag med.
Vad kostar kistan egentligen?

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
1180:- Men jag försökte idag som sagt. Ge dig inte på det är mitt råd...
Ok. Fick du aldrig dit den då?
Är det så trångt och bökigt kanske man skall lämna in det..

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Det tycker jag. Annars så ska man nog räkna med att demontera ruta plus fönsterhiss.
Visa användare
219
beni1979
323ci-00_e46
det räcker att trycka in den baloo1... det e svårt att få in den med det går..jag lyckades iallafall..lycka till.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.