|
|
|
|---|---|
|
Hej på er... har råkat ut för ett underligt problem med bakrutetorkaren som jag tänkte höra om någon känner igen... felert är inte konstant utan uppträder bara ibland. När torkaren är avstängd och jag trycker armen framåt för att spola så börjar den spola i ca 1 sekund sedan slutar den att spola. Torkararmen slår vidare sitt första slag och blir hängande i bortre läget. Nu är den död... efter 1-2 minuter kan jag spola igen men fortfarande hänger armen i bortre läget. efter ytterligare några minuter slår torkaren tillbaka och nu fungerar allt igen... Om jag stänger av tändningen när den är i låst läge och slår på tändningen igen går armen tillbaka och den funkar vid nästa spolning. Jag har haft inne den på BMW men dom kan inte få problemet att uppträda igen (trots att den hängde sig när jag körde in vid verkstaden) Mitt förslag från dem vara att jag skulle kontrollera intervallet... Jag hittade inget om intervallet i instruktionsboken men jag kanske missade det... Nu har jag 2 delar i min fråga: 1. Någon som vet vad det kan vara eller haft samma problem? 2. Hur ställer jag in intervallet? | |
Jirar |
Brukar hända mig också,När jag spolar så har den stannat mitt på bakrutan,jag kan fortfarande spola men torkarn sitter kvar mitt på rutan. Som du också nämnde så fungerar den helt normalt efter några minuter, jäkligt skumt. Har inte lämnat in bilen för kontroll då den hitills alltid har börjat fungera,men det är ett väldigt konstigt problem måste jag säga. Kanske nån annan som vet? |
|
Min fortsätter till första stoppläget och slår klart hela slaget sedan är den död... Råkar du ut för det med vanliga torkarna i automatläge, på eller av? |
|
|
Ett tips, jag såg en E34 T och den var ganska sliten vid infästning där torkaren tar i motorn(tallrik). Öppna rutan och se efter. Han hade liknande problem. Låsläget var utslitet. Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
Hummm. Asken... Syftar du på min? Jag har oxå haft problem. Min torkare + spolare la bara av plötsligt. Ett relä som gått sönder. Dock tror jag inte att tallriken är problemet här. Jag gissar mer på elfel. På min sitter det en hel drös med relä på höger sida bakom klädslen vid stötdämpartornet. Nu vet jag inte om dom sitter på samma ställe i en E39 men gissar att du oxå har en modul som styr intervallfunktionen. Bild på reläerna finns att maila vid intresse. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Enligt BMW så är det tydligen en enhet som sköter hela torkarpaketet och det är tydligen inte så enkelt att det är ett enstaka relä... |
|
|
Jag hade problem med min torkare att den stannade ibland mitt på rutan , sen för att få igång den så fick jag stänga av och starta igen. Efter jag bytte till nytt batteri så har det problemet aldrig uppträtt igen. |
|
|
Jag hade samma problem men den dog totalt till slut!! Inga säkringar lr relän va paj utan det visade sej att kabelhärvan som kläms varje gång du öppnar/stänger bakluckan va av...Så det va väl glappis ett tag till den slutade funka. Va bara att byta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.