AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.401

Stor sorg!

Sida 2 av 2
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Visst beror det på vad man är mest van i. För mig som förut körde fwd så var reflexen tvärt emot "gold". Jag tryckte gasen i botten direkt när man fick sladd och det var ett problem när jag bytte till bmw. Med fwd kan man i praktiken ligga med bilen i 90 graders vinkel mot vägens riktning och ändå klara sig ur utan att köra i diket. På det viset är det enligt mig lättare med fwd.

När det handlar om vardagskörning så anser jag att det inte har någon större betydelse för medelsvenssons om man har fwd eller rwd, utan det som man är van vid är oftast bäst.
Visa användare
164
Emelie
540ia -98
Det är enkelt att överskatta sin egen förmåga.
Men man gör det oftast bara en gång... Sen har man lärt sig, men visst irriterar man många med att åka som man själv tror är bra. D.v.s långsamt även om till och med dom hastigheterna kan orsaka olyckor så minskar ju risken...

Men airbags och säkerheten i bilen är viktigt, men däremot tror jag inte fram, fyr eller bakhjulsdrift har någon betydelse. Det är sällan man har så gott om tid att fundera och reagera.

Hoppas allt gick bra för dig joxen i alla fall så att du kan ligga och köra med mig ibland på Nässjö vägen...

((Läs även på andra delar av forumet, mordiska förare))

-=Ingen BMW,ingen körglädje!=-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.