|
|
|
|---|---|
|
Har lest på forumet at havari på vanos er skjeldent på e39! (528iat-97-130 000km) Hadde min bil på check up i uken som var, defekt vanos!!! Bilen har fungert normalt, men brukt myyyyye bensin, lite kraft på lavt turtall. Små kjøring i vinter har til tider vært 1.9 l pr mil.. Andre med vanos inlegg på forumet har klaget på ujevn gang i sin motor, dette har ikke jeg merket noe til. Kan det være noe annet feil???? Kjekt å vite da rep koster 7500nok!!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Som sagt ovanligt med vanosfel på M52 men visst händer det. Frågan är vad det är som är fel, det finns flertalet utbytbara reserdelar och packningar i stället för att byta hela enheten som jag är säker på att det är alternativet som BMW verkstan föreslår. Det kan givetvis vara rent mekaniskt kärvande i Vanosrörelsen och då kan nog ett byte vara befogat, åk till Sverige och byt ?? men kanske för långt? Men se här . finns en del utbytbara delar, som solenoiden, hydralkolv, tätningar mm. $445=3400 kr i svenska pengar+arbete Länk Det förkommer ju en del feldiagnoser på Vanosen via felkodsläsande men eftersom det är sällsynt med vanosfel på M52 så vet jag tyvärr inte oddsen på detta. ///MVH Hasso Länk |
|
Mekanisk feil i vanos var vel den dommen jeg fikk..... Delen koster ca 3500 + pakninger o.l. Delen blir faktisk levert fra Sverige. Felles nordisk lager? Det er vel arbeids pengene som blir den store forskjellen Norge-Sverige. MAN MÅ SE PÅ DEN LYSE SIDEN!!!!!: BILEN BLIR VEL BÅDE KJAPPERE OG BILLIGERE I BRUK ETTER EN SLIK OPERASJON...... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.