|
|
|
|---|---|
|
Bilen en är en Bmw 525 Tds automat kombi 1993. Den startar bra men när jag lägger i Drive eller Back så dör motorn om jag ej höjer varvet med fotgasen till 800-1000. Han ligger på ca 600varv på tomgången. När jag kör så går det hur bra som helst, pigg och kry är han vid gaspådrag. HJÄLP!!! Flink | |
|
Jag har också låg tomgång på min 525 Tds automat kombi 92:a, ligger runt 600-700 varv... Skulle också behöva lite hjälp/tips på hur man får bilen att snurra lite bättre. Sille24 |
|
|
Sille24: Dör din också när du lägger i D eller R m.m om du ej höjer varvet? Flink |
|
|
Flink: Nej den rullar iväg som den ska, än så länge ialla fall... Egentligen är mitt "problem" mer att tomgången är lite för låg, hur får man upp den till runt 900? För övrig går den relativt bra när man åker i den. Däremot verkar det som att förpumpen börjar bli lite dålig, har svårt att komma åt dem sista 15-20 litrarna i tanken. (Efter att ha läst en del trådar här på forumet verkar det som att det är förpumpen som spökar i det fallet). Sille24 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.