|
|
|
|---|---|
|
Tänkte ta och byta ut min bandare av märket Bravaria till en Kenwood jag har liggande. Är det några problem med detta byte? Passar det rakt av? Några adaptrar man måste skaffa? mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! | |
|
Kan vara lite knivigt beroende på om du har originalförstärkare i bilen eller inte. Med en ISO-adapter (ca 100:-) kommer du en bit på vägen då du får strömförsörjning och spänning till antennförstärkaren på rätt sätt. Utan originalförstärkare i bilen tror jag att det bara är ISo-adaptern ovan som behövs. Om du mailar mig ditt telefonnummer så kan jag ringa upp dig och försöka bistå med lite hjälp. |
|
|
Kane ... Du får gärna skriva in lite tips här,jag tänkte också byta till en Kenwood cd spelare,jag har stora ljudsystemet i bilen. Radiomottagardel samt Hifi förstärkare i kofferten. |
|
|
Lite mer kommentarer. Om man har stora ljudsystemet som du Ulfson och använder sig av ISO-kontakten kommer du att få igång nya huvudenheten och antennförstärkaren. Dessutom kommer du att mata originalslutsteget med högnivåutgångarna (2 fram + 2 bak) och det är ett problem då slutsteget troligtvis inte kan hantera så höga nivåer. Jag vet inte vilken nivå det är på utgångarna från originalradion. Originalslutsteget är inte bara förstärkare utan också delningsfilter till alla högtalare i bilen vilket innebär att om man byter ut högtalarna i bilen, och behåller slutsteget, får man delningsfrekvenser som inte är optimala. Jag har installerat ett nytt slutsteg istället och kopplat det till nya huvudenhetens lågnivåutgångar och dragit nya kablar till nya framhögtalare. Till högtalarna bak använder jag originalkablaget (jag delade på kabelstammen som kom från förstärkaren). |
|
|
Så om jag inte har originalslutsteg är det bara att koppla in som vanligt? En dum fråga: Hur ser jag om jag har originalslutsteg, vart sitter det, hur ser det ut? Jag har kollat runt i bagaget men inte hittat nått. mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
| Glöm inte köpa en mellan kontakt så att antennkabeln passar till den nya stereon. | |
|
Är det inte standardkontakt? mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
| sitter inte steget bakom klädseln på vänster sida!! | |
| sorry givetvis i bakluckan**************????!!!! | |
|
Berg35: Originalslutsteget sitter innanför vänster bakskärm på touring (mellan skärmen och en sidoplåt så steget syns inte). Du behöver en antennadapter ISO-DIN så att du kan plugga in original antennkabel. Kostar ca 40 kr. |
|
|
Om man inte ser det, hur vet man då om man har det? Kan man se det någonannanstans? mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
|
Idag har jag provat en ny Pioneer i min bil,och det är då inte bara att köpa ett isokablage och tro att det ska fungera någorlunda. För det första på min bil sitter det först den stora svarta kontakten, sen i den sitter det en liten blank kontakt på ca 10*15mm med 10st små stift i, denna kontakt verkar styra kommunikationen mellan bandare,radiomottagardel samt hifi förstärkaren,är det någon som lyckats koppla förbi denna,jag fick pioneern att lysa men tyvärr inget ljud ut.I min sitter det stora ljudsystemet med en Bavaria Becker radiodel samt på högersida i kofferten en Radiomottagardel,sen på vänster sida sitter Hifi förstärkaren, trodde att man skulle slippa dra helt nytt kablage. |
|
|
Gammal tråd men jag måste fråga ulfson66 hur det gick med den lilla blanka kontakten med tio stift, lyckades du koppla in stereon och få det att funka?? Har samma problem med den lilla... En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.